Drs. J.P.M. van der Hoeven is docent aan de Academie voor Financieel Management van Avans hogeschool in 's-Hertogenbosch.
Meer over Hans van der HoevenInleiding ERP met Microsoft Dynamics 365 Business Central
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789492141187Samenvatting
In dit boek leer je werken met Microsoft Dynamics 365 Business Central. Het boek is gebaseerd op de nieuwste versie van Dynamics. De opvolger van Microsoft Dynamics NAV heet namelijk Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Auteur Hans van der Hoeven heeft het boek herzien en heeft daarbij eerder de beginselen van het werken met Microsoft Dynamics 365 Business Central gepresenteerd. Het is een boek waar studenten achter de knoppen een real-life ERP systeem verkennen, in de totale breedte van ERP.
Het boek is niet voor een specifieke HBO-opleiding bedoeld, maar kan worden gebruikt als een algemene inleiding voor vrijwel elke opleiding waar ERP tot het curriculum behoort. De auteur neemt de lezer mee langs allerhande processen van een handelsonderneming, zoals het verkoopproces, het inkoopproces, het financieel beheersingsproces en het personeelsproces. De nadruk ligt op het toepassen van de uitleg op concrete bedrijfssituaties.
In dit boek wordt gebruik gemaakt van de Role Tailored Client, waarbij de userinterface bepaald wordt door de rol waarmee de gebruiker inlogt in het systeem. Zo krijgt een inkoper een geheel andere werkomgeving dan bijvoorbeeld een magazijnmedewerker. Hierdoor wordt het voor de student ook veel duidelijker dat er regelmatig een rolwisseling optreedt en krijgt hij meer grip op het verloop van het proces. Business Central is via een browser te gebruiken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Aanpak
Hoofdstuk 1 Microsoft Dynamics 365 Business Central
1.1 Inleiding
1.2 Rolgerichte Client
1.3 Afdelingen
1.4 Profielen
1.5 Tips
Hoofdstuk 2 Cronus Nederland B.V.
2.1 Bedrijfsvoering
2.2 Organisatie
2.2.1 Vestigingen
2.2.2 Afdelingen
2.2.3 Organogram
2.3Handelsartikelen
2.4 Klanten leveranciers
2.5 Processen binnen Cronus Nederland B.V.
Hoofdstuk 3 Marketing & Verkoopproces (O2C Cycle).
3.1 CRM
3.1.1. Contacten
3.1.2. Contact aanmaken
3.1.3. Campagnes
3.2 Het verkoopproces (O2C Cycle)
3.2.1 Voorraadinstellingen aanpassen
3.3 Klant aanmaken
3.3.1 Contactgegevens zijn bekend
3.3.2 Contactgegevens zijn onbekend
3.4 Offerte uitbrengen
3.5 Order vastleggen
3.6 Goederen leveren
3.7 Verkoopfactuur maken
3.8 Ontvangst van de betaling registreren
3.9 Opgaven verkoop
Hoofdstuk 4 Inkoopproces
4.1 Het inkoopproces (P2P Cycle)
4.2 Leverancier aanmaken
4.3 Verkooporder creëert inkoopbehoefte
4.4 Inkoopvoorstel berekenen
4.5 Inkooporder maken
4.6 Magazijnontvangst boeken
4.7 Inkoopfactuur registreren
4.8 Betaling aan de leverancier registreren
4.9 Werken met inkoopoffertes en -aanvragen
4.10 Direct aanmaken inkooporder
4.11 Opgaven inkoop
Hoofdstuk 5 Financieel
5.1 Boeken
5.2 Navigeren op de geboekte verkoopverzending
5.3 Navigeren op de geboekte verkoopfactuur
5.4 Opgaven financieel
Hoofdstuk 6 Personeelsadministratie (HRM)
6.1 Werknemersinformatie vastleggen
6.2 Afwezigheid registreren
6.3 Opgaven personeelsadministratie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan