Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Agile Marketing

Sneller innoveren en duurzamer concurreren als groeistrategie

Paperback Nederlands 2016 9789492196125
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Genomineerd voor de Pim Marketingliteratuurprijs 2016

Ben jij klaar voor een nieuwe aanpak?

Met agile marketing kun je marktaandeel veroveren en behouden door sneller en relevanter dan de concurrent een propositie in de markt te zetten. En deze continu verbeteren zonder tijd of budget te verspillen.

Dit boek laat zien wat agile marketing precies inhoudt. Slimmigheden uit Agile, Scrum en Lean, modellen, inzichten en voorbeelden zorgen voor praktische handvatten. Agile marketing is geschreven voor marketingmanagers, propositie- en productmanagers, (digital) marketeers en strategisch verantwoordelijke bestuurders. Maar eigenlijk voor iedereen die beter wil inspelen op de behoefte van de klant.

Specificaties

ISBN13:9789492196125
Trefwoorden:agile marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:1-7-2016
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (4)

Agile Marketing
Martin van Dam | 29 september 2016
De principes van Agile (wendbaar, flexibel) zijn volledig geaccepteerd in de wereld van softwareontwikkeling. En die beweging zet zich nu heel snel door naar andere vakgebieden.
Lees verder
Agile Marketing - Sneller innoveren
Lonneke Doggen | 7 september 2016
Vanuit zijn werkervaringen binnen een eigen marketingbureau en later als Agile Coach voor managers en marketeers, geeft Adrie Dolman zijn visie en tips binnen het inmiddels nieuw ontstane vakgebied 'Agile werken'.
Lees verder
Agile marketing van Adrie Dolman
Paul Kruijssen | 22 augustus 2016
‘Ben jij klaar voor een nieuwe aanpak?’ staat te lezen op de flap van Agile Marketing van Adrie Dolman. En inderdaad, ‘die nieuwe aanpak’ is ook wat er in het boek beschreven staat. Een aanpak die met sprints, vanuit ‘Het Doemla Lean Business Canvas’ ook voor jouw organisatie het verschil kan gaan maken.
Lees verder
Agile marketing
Sjors van Leeuwen | 12 juli 2016
Bedrijven moeten meer ‘agile' worden om te kunnen blijven bestaan. Ze moeten sneller en wendbaarder worden. Dat betekent ook meer agile worden op marketinggebied. Adrie Dolman laat in zijn boek Agile Marketing zien wat agile marketing precies inhoudt en hoe je agile marketing in de praktijk brengt.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
5 stemmen
3
0
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

opinie
De top 3 van Adrie Dolman
Nienke van Oeveren 27 oktober 2016 Adrie Dolman is agile coach en eigenaar van Adapt2Value. Hij helpt bedrijven met agile innoveren, concurreren en excelleren. Onlangs verscheen zijn boek Agile Marketing, dat genomineerd is voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016. Hij vertelt over zijn top 3.
preview
Preview – Agile Marketing
Adrie Dolman 28 juni 2016 Agile Marketing gaat over innoveren, concurreren en excelleren in een andere dimensie. Over het sneller genereren van de hoogste waarde met het laagste risico. Een vernieuwende groeistrategie die succesvol wordt toegepast in het digitale tijdperk. Een preview.

Over Adrie Dolman

Adrie Dolman is Master of Science in Management en Organisatie. Hij heeft een achtergrond in databasemarketing en was een van de eerste business agility coaches in Nederland. Hij is agile coach, mentor en trainer voor managementteams in grotere organisaties. In 2016 verscheen zijn boek Agile marketing dat in Nederland werd genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs en in België voor Marketingboek van het jaar.

Andere boeken door Adrie Dolman

Inhoudsopgave

Innoveren, concurreren en excelleren in een andere dimensie
Over de auteur
Waarom dit boek?
Verantwoording

1. Waarom Agile Marketing?
2. Wat doen we met de oude wereld?
3. Wat is Agile Marketing?
4. De Agile Marketing Mix
5. Hoe werkt het Agile Marketing Framework?
6. Het Holistisch Agile Marketing organisatiemodel
7. Radical Management
8. Transformeren naar een Agile Marketing Organisatie
9. Enterprise adaptability
10. Samenvatting

Nawoord
Jargon en zo
De Jip-en-Jannekeversie
Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Agile Marketing