Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Personeelsmanagement De employee journey
De employee journey
De employee journey
Sascha Becker

Duitse expat. Flamboyante dromer. Geïnteresseerde luisteraar. Begonnen bij HP als internationale marketeer en zo terechtgekomen in Amsterdam.

Meer over de auteurs
Sacha Becker: ‘Behandel medewerkers zoals je zelf ook behandeld wilt worden: met respect’ Bas Hakker 6 februari 2019 Blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Dat is de kern van het boek De employee journey van auteurs Sascha Becker en Wenda Bolink, experts op het gebied van internal en employer branding. ‘Vanuit marketing horen we dat de klant koning is. Dat de klant op één staat. Wij geloven dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Daarom moet je investeren in je mensen. Zet medewerkers op één, niet de klant. Dan zetten jouw medewerkers vanzelf de klant op één.’ Lees het volledige artikel
Sascha Becker, Wenda Bolink

De employee journey

Creëer een optimale employee experience

Paperback Nederlands 2022 9789493171459
239 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 125 dagen
Verkooppositie 829Hoogste positie: 32
Paperback | NL € 27,95 Paperback | EN € 28,95
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
27,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De coronapandemie en de tekorten op de arbeidsmarkt hebben de aandacht voor de employee journey vergroot. Maar nog steeds staat deze journey in de kinderschoenen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, want de schaarste op de arbeidsmarkt is groot.

Millennial of niet, medewerkers kiezen voor een organisatie die aansluit bij hun eigen identiteit, purpose, wensen en behoeften. Om te overleven als organisatie is aandacht voor de optimale employee journey essentieel. Daarmee kiezen de juiste talenten voor jouw organisatie, dragen medewerkers gepassioneerd bij aan succes en zijn en blijven oud-medewerkers ambassadeur.

Dit boek neemt je stap voor stap mee in het creëren van een awe-inspiring employee experience tijdens de hele employee journey.
• Inzicht in de belangrijkste factoren en de belangrijkste contactmomenten
• Vanuit het perspectief van de organisatie én de medewerker
• Cijfers, feiten en theorie
• Tips en tricks om direct aan de slag te gaan
• Aansprekende cases met concrete voorbeelden uit de praktijk

Specificaties

ISBN13:9789493171459
Trefwoorden:personeelsmanagement, HR-professionals, employee journey, employee experience
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:BigBusiness Publishers
Druk:5
Verschijningsdatum:14-7-2022
Hoofdrubriek:Personeelsmanagement
ISSN:

Expertrecensies (2)

De employee journey - 'Uitstekend geschikt'
Elly Stroo Cloeck | 14 november 2018
De ‘war on talent’ kun je als bedrijf makkelijk verliezen. Potentiële medewerkers hebben 16 contactmomenten met een organisatie voordat ze solliciteren. Of dat juist niet doen.
Lees verder
De employee journey - 'Een aanwinst'
Hanneke Tinor-Centi | 16 oktober 2018
De auteurs van De employee journey hanteren de stelregel dat blije medewerkers in staat zijn om klanten blij te maken. Een stelregel die volkomen logisch klinkt, maar hoe breng je dat nou in de praktijk? Dat leggen Becker en Bolink hun lezers haarfijn uit in De employee journey.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
239 stemmen
153
85
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Sacha Becker: ‘Behandel medewerkers zoals je zelf ook behandeld wilt worden: met respect’
Bas Hakker 6 februari 2019 Blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Dat is de kern van het boek De employee journey van auteurs Sascha Becker en Wenda Bolink, experts op het gebied van internal en employer branding. ‘Vanuit marketing horen we dat de klant koning is. Dat de klant op één staat. Wij geloven dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Daarom moet je investeren in je mensen. Zet medewerkers op één, niet de klant. Dan zetten jouw medewerkers vanzelf de klant op één.’
Artikel lezen
interview
Sascha Becker en Wenda Bolink: ‘Zet de medewerker op een, niet de klant’
Peter Spijker 26 oktober 2018 Aandacht voor een optimale employee journey levert je als organisatie veel op, stellen Sascha Becker en Wenda Bolink in hun boek De employee journey. Meer omzet, minder verloop en minder verzuim bijvoorbeeld. Bovendien ben je daardoor aantrekkelijk voor het juiste nieuwe talent dat nodig is om de ambities van je organisatie waar te maken. Combineer dat met een toenemende wereldwijde schaarste aan talenten en er ontstaat een situatie waarin elke organisatie gedwongen is te investeren in de employee experience.
Artikel lezen
preview
De employee journey - 5 vragen aan de auteurs
Wenda Bolink 13 september 2018 ‘Zet je medewerkers op nummer één, twee en drie. Dan pas de klant. Het zijn jouw medewerkers die de klant op één zetten.’ Dat is de boodschap van De employee journey. De auteurs vertellen waarom daar winst valt te halen.
Artikel lezen

Over Sascha Becker

Duitse expat. Flamboyante dromer. Geïnteresseerde luisteraar. Begonnen bij HP als internationale marketeer en zo terechtgekomen in Amsterdam. Vervolgens naar bureauzijde gegaan: LBi Lost Boys, TBWA\ARA en digital production agency IIZT. Na een intermezzo als interim-marketingmanager bij het online platform Expatica, tien jaar geleden begonnen bij TMP Worldwide dat vier jaar geleden werd overgenomen door PROOF. Als head of strategy bij PROOF inspireert hij A-merken in binnen- en buitenland om succesvol en gestructureerd invulling te geven aan de hele employee journey. Van voordat een medewerker in dienst komt en tijdens zijn dienstverband, tot ver nadat een talent weer vertrokken is.

Andere boeken door Sascha Becker

Bekijk alle boeken

Over Wenda Bolink

Millennial. Optimist met een scherpe blik. Wil een bijdrage leveren aan de maatschappij en werkte daarom enkele jaren als informatiemanager binnen de overheid. Daar besloot Wenda dat werk meer moet betekenen dan zekerheid. Namelijk: een experience die aansluit bij haar identiteit, purpose, wensen en behoeften. Dat wil ze ook mogelijk maken voor anderen. Daarom werkt Wenda sinds vier jaar bij PROOF. Als strategy consultant helpt zij organisaties bij het vertalen van hun ambities naar een awe-inspiring employee experience gedurende de gehele employee journey.

Andere boeken door Wenda Bolink

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

VOORWOORD 8
DE EMPLOYEE JOURNEY IN EEN NOTENDOP 10
INLEIDING 14
TRENDS EN ONTWIKKELINGEN 24
EEN STEVIG FUNDAMENT 34

DE ZES BEÏNVLOEDINGSFACTOREN 40
Leiderschap 43
Interne communicatie 50
Professioneel en persoonlijk leren en ontwikkelen 58
Duurzame inzetbaarheid 63
Empowering environment 73
Sociale dynamieken 79

FASE I. ORIËNTEREN & SOLLICITEREN 94
Zichtbaarheid van het werkgeversmerk 107
Preboarding 130
Cases fase I. Oriënteren & solliciteren 136

FASE II. WERKEN BIJ DE ORGANISATIE 142
Onboarding 146
Re- en crossboarding 150
Cases fase II. Werken bij de organisatie 160

FASE III. UITSTROOM 170
Afscheid nemen 173
Alumni-activiteiten 179

DANK! 186
OVER DE AUTEURS 188
BEGRIPPENLIJST 190
LITERATUURLIJST 196
INDEX 200

Aanbevolen live events...

donderdag 29-06-2023

Jaarcongres Verandermanagement

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Employee Experience
    Heleen Mes
    Employee Experience
    € 37,50
  • Hoofdzaken formeel belastingrecht
    E.C.G. Okhuizen
    Hoofdzaken formeel belastingrecht
    € 72,50
  • Groepsdynamica
    Monique Bekker
    Groepsdynamica
    € 49,95
  • Multidisciplinaire aspecten van digital security
    Victor de Pous
    Multidisciplinaire aspecten van digital security
    € 40,95
  • Gedrag en cultuur in organisaties
    Pieternel Dijkstra
    Gedrag en cultuur in organisaties
    € 61,75
  • Pakket Keuzedeel Lean en Creatief
    Odile Oort
    Pakket Keuzedeel Lean en Creatief
    € 43,75

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De employee journey

        De employee journey
        Sascha Becker , Wenda Bolink
        /