Lees verder
David McRaney is tweevoudig winnaar van de William Randolph Hearst Award voor journalistiek.
Meer over David McRaneyHoe verander je een mening?
De praktische wetenschap achter het vormen van overtuigingen en opinies
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789493213364Samenvatting
Leer betere gesprekken voeren (over moeilijke onderwerpen) met 'Hoe verander je een mening?' van David McRaney.
We leven in een tijd waarin iedere discussie kan worden afgedaan met ‘ja, dat is jouw mening.’ Van betwiste onderwerpen als klimaatverandering tot complottheorieën: allemaal meningen. Dit lijkt soms tot een rotsvaste impasse te leiden. Maar er is goed nieuws: we veranderen ons hele leven lang constant van mening.
In het revolutionaire 'Hoe verander je een mening?' bundelt wetenschapsjournalist David McRaney baanbrekend onderzoek uit de sociologie en psychologie om erachter te komen hoe meningen worden gevormd én hoe je ze (ten positieve) kunt veranderen.
Eerst laat hij je met aansprekende, visuele voorbeelden zien hoe jouw waarneming van de werkelijkheid - jouw meningen - tot stand komt. Als je weet hoe je hersenen een mening vormen, is de volgende stap om bewust tools in te zetten om die mening - bij jezelf, een ander of bij een groep - te veranderen. Met een concreet stappenplan leer je welke methodes daadwerkelijk effectief zijn om iemand blijvend van mening te doen veranderen (hint: heel vaak zeggen dat iemand ongelijk heeft, werkt niet).
Een wondermiddel. - New Scientist
Optimistisch, verhelderend en zelfs inspirerend. - The Guardian
Slim en prikkelend. - Financial Times
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over David McRaney
Inhoudsopgave
1 Post-truth
2 Deep canvassing
3 Crocs en sokken
4 Verstoord evenwicht
5 Westboro
6 De waarheid is tribaal
7 Argumenteren
8 Overtuigen
9 Straatepistemologie
10 Maatschappelijke verandering
Coda
Woord van dank
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan