Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Online training

Active Lean Yellow Belt

Lean Yellow Belt - Incl. LCS 1a Examen

Online training met John Maes, Vincent Wiegel

Online training met John Maes, Vincent Wiegel

Active Lean Yellow Belt

Lean Yellow Belt - Incl. LCS 1a Examen

Uw docenten

John Maes John Maes
Vincent Wiegel Vincent Wiegel

Over deze online training

Steeds meer organisaties omarmen Lean, een managementfilosofie die op een eenvoudige manier naar voortdurende verbetering streeft. En iedereen profiteert van die verbeteringen: klanten, medewerkers én de organisatie zelf. Wie volgens de Lean principes werkt, maakt het verbeteren van processen, producten en resultaten tot een continu proces. Deze online training richt zich op de basisprincipes van Lean:

De online training Active Lean Yellow Belt.

Bij het maken van deze online training hebben we de principes van Lean gevolgd. Het belangrijkste principe 'De klant centraal' betekende: streven naar een optimale leerervaring met een maximaal resultaat.

We maken gebruik van moderne didactische principes gericht op gedragsverandering. Want uiteindelijk gaat het erom duurzame verandering tot stand te brengen en dat heeft alles te maken met gedrag.

De training sluit aan bij de praktijk van alledag. Ze zet u aan het denken over wat u nu doet en hoe het met de principes van Lean nog veel beter kan. De videocolleges leggen veel uit en de cases en bijbehorende toetsvragen maken dat u de stof écht gaat begrijpen.

Onderdeel van de training zijn de ‘Flashcards’: een digitale set kaarten met meerkeuzevragen, waarmee u uw kennis over Lean spelenderwijs toetst en up-to-date houdt. Aan de kaartenset worden periodiek nieuwe vragen toegevoegd.

U volgt de training waar en wanneer het u uitkomt, op uw smartphone, tablet of PC.

Benodigd werk- en denkniveau: Minimaal MBO.

Studieduur: 8 tot 10 uur.

Licentieduur: De online trainingen van Managementboek hebben standaard een licentie van één jaar . Gedurende deze periode kunt u de online training volgen en na het behalen van uw licentie desgewenst ook nog zaken terug zien. Uiteraard bieden we bij uitzonderlijke situaties verlengingsmogelijkheden.

---------------------------------------------------------------

There is also an English version of this course, which is more suited for international companies or institutions where English is the main business language.

Boekenpakket bij deze online training

Succesvol Lean
John Maes
Succesvol Lean
39,95

Programma

The Bigger Picture: een inleiding op Lean
Module 1: De klant centraal
1.1 Wat is inleven in de klant? 1.2 Wat is klantwaarde? 1.3 Wanneer is iemand een klant? 1.4 Wat is de definitie van waarde? 1.5 Hoe kun je klantwaarde in beeld brengen 1.6 Hoe werkt het KANO-model 1.7 Wat is een customer journey? 1.8 Wat draagt een klantarena bij en hoe regel je dat goed 1.9 Wat is de dynamiek tussen klant, bedrijf en proces? 1.10 Waarom zijn gedrag en houding in Lean belangrijk? E-magazine Toets
Module 2: Herkennen en ingrijpen
2.1 Vanuit Lean naar je organisatie kijken 2.2 Over de grenzen van je afdeling heen kijken 2.3 Welke soorten activiteiten onderscheidt Lean? 2.4 Welke activiteiten van werknemers zijn verspilling? 2.5 Wanneer is veel te veel? 2.6 Waarom is kwaliteit zo belangrijk? 2.7 Hoe effectief zijn we? 2.8 Hoe zorg je dat het werk in één keer goed gaat? 2.9 De kernoorzaak van een probleem 2.10 Hoe maak je kernoorzaken inzichtelijk? E-magazine Toets
Module 3: Intuïtief en strategisch organiseren
3.1 Wat betekent flow? 3.2 Flow en verspillingen 3.3 De impact van variabiliteit 3.4 Waardoor ontstaat variabiliteit? 3.5 Balanceren in het proces 3.6 Flow en overdrachtsmomenten 3.7 Flow en kwaliteit 3.8 Processtappen koppelen 3.9 Het belang van kleine aantallen 3.10 Runners, repeaters en strangers E-magazine Toets
Module 4: Dienstbaar en succesvol zijn
4.1 Wat is 'pull'? 4.2 Onbalans en overbelasting 4.3 Takt 4.4 Pacemaker 4.5 SMED 4.6 Capaciteitsmanagement 4.7 Kanban 4.8 Valuestreammanagement 4.9 Just in time 4.10 Voorraadniveaus E-magazine Toets
Module 5: Kansen zien en doorontwikkelen
5.1 Keek op de week 5.2 Kaizen / PDCA 5.3 Problem definition 5.4 Spaghetti charts & handover diagrams 5.5 DILO 5.6 Sit-in & SOP 5.7 5S 5.8 De dagstart 5.9 Het Lean-systeem 5.10 Samenvatting E-magazine Toets
Eindtoets
Wanneer u bovenstaande 5 modules zelf online heeft doorlopen en bestudeerd, kunt u meteen de eindtoets maken (op uw tablet, laptop of smartphone). Wanneer u voor deze toets slaagt, kunt u direct het internatioaal erkende Lean Yellow Belt certificaat met een verwijzing naar de LCS accreditatie downloaden.

Docenten

John Maes
John Maes
Master Black Belt, senior Vice President Lean Competence Center Rabobank
Vincent Wiegel
Vincent Wiegel
Lector Lean, University of Arnhem & Nijmegen, founder www.newengineers.nl.

Waarderingen

Investering is minimaal, opbrengst maximaal. Als dat niet LEAN is.

dinsdag 14 mei 2019 | Jos van den Berg, Coördinator Servicedesk Hoornbeeck College
Ik vond de training erg laagdrempelig, makkelijk te volgen en bied meer dan voldoende houvast om je examen te halen.

De voorbeelden in de video's waren duidelijk en helder.

woensdag 1 mei 2019 | Monica Westra, Praktijkconsulent Onze Huisartsen
De voorbeelden in de video's waren duidelijk en helder. Sprak mij enorm aan.

Veel informatie, goed uitgelegd, duidelijk.

zaterdag 1 juni 2019 | David van Oeffelen, Business Intelligence Consultant Brunel
Een samenvatting zou geholpen hebben. Verder helemaal prima.

Accreditatie

De online training 'Active Lean (Yellow Belt)' is als eerste digitale training in Nederland geaccrediteerd door het internationale Lean Competency System (LCS). Op het niveau: LCS Level 1a. LCS is een internationaal erkend instituut dat zich richt op de ontwikkeling van de theorie over Lean en de praktische vaardigheden die daarbij horen. Een belangrijke taak van het LCS is het toetsen en accrediteren van opleidingen en trainingen op het gebied van Lean. LCS is gelieerd aan de Cardiff University. Zie ook www.leancompetency.org

Als u aan het eind van de training de eindtoets met succes heeft afgerond, ontvangt u een certificaat met een verwijzing naar de LCS accreditatie.  

Praktische informatie

Programma

The Bigger Picture: een inleiding op Lean

Module 1: De klant centraal
1.1 Wat is inleven in de klant?
1.2 Wat is klantwaarde?
1.3 Wanneer is iemand een klant?
1.4 Wat is de definitie van waarde?
1.5 Hoe kun je klantwaarde in beeld brengen
1.6 Hoe werkt het KANO-model
1.7 Wat is een customer journey?
1.8 Wat draagt een klantarena bij en hoe regel je dat goed
1.9 Wat is de dynamiek tussen klant, bedrijf en proces?
1.10 Waarom zijn gedrag en houding in Lean belangrijk?

E-magazine
Toets

Module 2: Herkennen en ingrijpen
2.1 Vanuit Lean naar je organisatie kijken
2.2 Over de grenzen van je afdeling heen kijken
2.3 Welke soorten activiteiten onderscheidt Lean?
2.4 Welke activiteiten van werknemers zijn verspilling?
2.5 Wanneer is veel te veel?
2.6 Waarom is kwaliteit zo belangrijk?
2.7 Hoe effectief zijn we?
2.8 Hoe zorg je dat het werk in één keer goed gaat?
2.9 De kernoorzaak van een probleem
2.10 Hoe maak je kernoorzaken inzichtelijk?

E-magazine
Toets

Module 3: Intuïtief en strategisch organiseren
3.1 Wat betekent flow?
3.2 Flow en verspillingen
3.3 De impact van variabiliteit
3.4 Waardoor ontstaat variabiliteit?
3.5 Balanceren in het proces
3.6 Flow en overdrachtsmomenten
3.7 Flow en kwaliteit
3.8 Processtappen koppelen
3.9 Het belang van kleine aantallen
3.10 Runners, repeaters en strangers

E-magazine
Toets

Module 4: Dienstbaar en succesvol zijn
4.1 Wat is 'pull'?
4.2 Onbalans en overbelasting
4.3 Takt
4.4 Pacemaker
4.5 SMED
4.6 Capaciteitsmanagement
4.7 Kanban
4.8 Valuestreammanagement
4.9 Just in time
4.10 Voorraadniveaus

E-magazine
Toets

Module 5: Kansen zien en doorontwikkelen
5.1 Keek op de week
5.2 Kaizen / PDCA
5.3 Problem definition
5.4 Spaghetti charts & handover diagrams
5.5 DILO
5.6 Sit-in & SOP
5.7 5S
5.8 De dagstart
5.9 Het Lean-systeem
5.10 Samenvatting

E-magazine
Toets

Eindtoets
Wanneer u bovenstaande 5 modules zelf online heeft doorlopen en bestudeerd, kunt u meteen de eindtoets maken (op uw tablet, laptop of smartphone). Wanneer u voor deze toets slaagt, kunt u direct het internatioaal erkende Lean Yellow Belt certificaat met een verwijzing naar de LCS accreditatie downloaden.

---------------------------------------------------------------

There is also an English version of this course, which is more suited for international companies or institutions where English is the main business language.

Voorwaarden

Inschrijven en direct starten
De investering in de online training ‘Active Lean’ Yellow Belt bedraagt €295,00 (excl. 21% btw). Na aanmelding ontvangt u een een Welkomstmail vanuit het leer-management-systeem FLOWSPARKS en kunt u direct starten. Met uw persoonlijke account op het leerportaal heeft u gedurende 1 jaar toegang tot de online training en de flashcards. Iedere deelnemer ontvangt gratis het boek 'Succesvol Lean' (t.w.v. €34,95 excl. btw).

De eindtoets kunt u afleggen, direct na afronding van de complete online training. De kosten voor deze toets zijn reeds inbegrepen. U kunt de toets maken op uw smartphone, tablet of PC/laptop. Als u de eindtoets met succes heeft afgerond (dat wil zeggen: minimaal 24 van de 30 vragen correct), kunt u een uw Yellow Belt certificaat downloaden en printen.

Wanneer u de toets onverhoopt niet haalt, kunt u een herexamen doen. De kosten hiervan bedragen €39,50 (excl. 21% btw).

Meer deelnemers per organisatie?
De online lean trainingen van Managementboek worden op grote schaal (internationaal) ingezet binnen uiteenlopende organisaties. Vanuit de hoogwaarde online lean trainingen i.c.m. een geavenceerd LMS bieden we een doeltreffende en duurzame wijze aan om groepen de basisprincipes van Lean aan te leren.

Voor het openen van een demoaccount en/of een offerte opmaat, staan wij u graag te woord via 010-4731397 of per mail via info@managementboek.nl.

Ook interessant voor u"

19 NOV
Seminar
Managers en medewerkers ervaren dat huidige organisatierollen en -modellen niet meer werken. Ze willen terug naar waar het in de praktijk werkelijk om zou moeten gaan: op zoek naar eigen verantwoordelijkheid en de klant centraal. Ze willen terug naar de bedoeling. Meer
525,-
27 NOV
Seminar
In een wervelend en gevarieerd programma krijg je inzichten om méér gedaan te krijgen. Je invloed te vergroten. Slimmer en sneller te overtuigen. Op 27 november krijg je wetenschappelijk bewezen inzichten die werken in de praktijk. Vaak is een kleine aanpassing al genoeg om groot effect te hebben. Meer
995,-
10 DEC
Seminar
Hét congres voor iedereen die mee wil werken aan gewenst gedrag in organisatie. Voor managers en HR-managers, leidinggevenden en medewerkers, voor coaches en HR-adviseurs die het verschil willen maken. Meer
595,-

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden