Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Betere businessmodellen, een betere wereld!

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2023 9797090146107
Verkooppositie 3291Hoogste positie: 364
Direct te downloaden

Samenvatting

Het is onze overtuiging dat het MKB de drijvende kracht is voor de omwenteling naar betekenisvol ondernemen en de transitie naar de betekeniseconomie.

Hier sluiten we van harte aan bij Kaj Morel die het volgende aangeeft in een interview met VPRO Tegenlicht : ‘We hebben ten onrechte het idee dat grote bedrijven enorm belangrijk zijn. Maar het Nederlandse bedrijfsleven bestaat voor het overgrote deel uit MKB-bedrijven. Als zij beginnen met het op gang brengen van de betekeniseconomie door zich te verenigen in coöperaties en lokale economieën, kunnen we die omslag heel snel bereiken.’

Het is onze wens dat dit werkboek MKB-ondernemers helpt om de ‘hoe-vraag’ van betekenisvol ondernemen te beantwoorden. In de ervaringen die inmiddels vanuit B Corp Twente zijn opgedaan met de B Corp standaard, zien we dat dit hulpmiddel ondernemers een ‘duwtje in de rug geeft’ om stappen te zetten naar betekenisvol ondernemen.

Ter inspiratie tref je in dit boek interviews aan met een aantal deelnemers aan BCorpTwente. Interviews die eerder zijn verschenen op www.twente.com en die zijn bedoeld om de opgedane ervaringen met collega-ondernemers te delen. De deelnemers in de interviews zijn graag bereid hun ervaringen ook persoonlijk met je te delen dus neem gerust contact met ze op.

We hopen dat dit boek een bijdrage levert aan het versterken van de samenwerking tussen onderwijs, onderzoek en bedrijfsleven. Daarom tref je in het nawoord van dit boek de ervaringen aan van een aantal studenten die zich met betekenisvol ondernemen bezighouden en die aan B CorpTwente hebben meegewerkt. Tot slot delen een drietal lectoren van Hogeschool Saxion hun visie op betekenisvol ondernemen en laten ze zien hoe ze vanuit hun onderzoeksopdrachten de ondernemers in de regio kunnen helpen met het vinden van praktische antwoorden op complexe vraagstukken.

Betere businessmodellen, een betere wereld, is het eerste Nederlandstalige B Corp werkboek.

“Een schot in de roos”

"Dit B Corp werkboek van Mark de Lat en Aldo van Duivenboden is een schot in de roos. Mark noemt het zelf een reisverslag door de wereld van betekenisvol ondernemen, maar het is ons inziens meer dan een verslag. Het is een handzaam boek dat feilloos theorie combineert met praktische voorbeelden en opdrachten tot zelfreflectie om zelfstandig aan de slag te gaan met de B Corp methodologie. Een must-read voor ieder bedrijf dat betekenisvol wil ondernemen en die de B Corp standaard als hulpmiddel daarvoor wil inzetten." - Hubertine Roessingh en Joey van den Brink, B Lab Benelux

Specificaties

ISBN13:9797090146107
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:97
Druk:1
Verschijningsdatum:19-9-2023
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

preview
Betere businessmodellen, een betere wereld! - Het eerste Nederlandstalige B Corp werkboek
Mark de Lat 27 mei 2022 Betere businessmodellen, een betere wereld, is het eerste Nederlandstalige B Corp werkboek. Mark de Lat en Aldo van Duivenboden, de auteurs, vertellen in deze preview waarom ze het boek schreven, en wat je ervan mag verwachten.

Over Mark de Lat

Mark de Lat is als opinieleider en strateeg verbonden aan Eshuis Accountants en Adviseurs. Tevens werkt hij als onderzoeker voor het lectoraat Businessmodellen van de Hogeschool Saxion en doet hij proefschriftonderzoek aan de Nyenrode Business Universiteit. Daarnaast verzorgt hij voor verschillende (onderwijs)organisaties colleges, workshops en inleidingen over het thema ‘volhoudbaarheid’.

Andere boeken door Mark de Lat

Inhoudsopgave

Woord vooraf namens B Lab Benelux 3
Mijn reisverslag 4
Levensecht onderwijs 5

1. Inleiding 7
2. Waarom B Corp? 10
3. De B Corp standaard 18
4. Missie, visie en governance 26
5. Sociale waarde 36
6. Maatschappelijke waarde 48
7. Ecologische waarde 56
8. Maak impact samen met jouw klant 65
9. Toewerken naar certificering 75
10. Een beetje veranderen is niet genoeg 81
11. Twente daagt Nederland uit! 90

Kijken naar B Corp door de ogen van de volgende generatie 94
Geraadpleegde literatuur 97

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Betere businessmodellen, een betere wereld!