Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.

Nieuws

Daniëlle de Jonge | 21 januari 2021 | 2-3 minuten leestijd

Schrijf jouw managementbestseller!

Loop jij al een tijd rond met het idee een managementboek te schrijven? Is het misschien wel jouw goede voornemen voor 2021? Wil je weten hoe je dat het beste aanpakt? Dan moet je deze blogpost zeker lezen.

Waarom zou je een managementboek schrijven?
De voordelen van een boek op je naam hebben zijn legio:  je wordt (online) beter gezien, het ondersteunt je personal brand en als je het slim aanpakt, krijgt je meer klanten en groeit je omzet vanzelf. Kortom: een boek is een geweldig marketinginstrument en dé manier om jezelf op de kaart te zetten.

Heel mooi natuurlijk, maar voor veel auteurs speelt niet per se een commercieel belang. Een andere belangrijke reden voor het schrijven van een managementboek: het vastleggen van je unieke gedachtegoed. Heb jij een onderscheidende visie, een bijzondere aanpak of een uniek model om problemen van organisaties (of individuen) op te lossen en wil je jouw ideeën als bedenker vastleggen? Dan is een boek de ultieme manier om dat te doen.

Wat komt er eigenlijk kijken bij het schrijven van een boek?
Waar het mee begint is te weten hoe je het schrijfproces aan gaat pakken. Te veel auteurs gaan van start zonder zich vooraf belangrijke vragen te stellen. Hoe, voor wie en op welke manier ga ik het boek realiseren? Wat is het boekconcept? En niet onbelangrijk: waarom zouden mensen jouw boek willen lezen? Zijn er criteria waaraan een bestseller moet voldoen?

Naast het schrijven komt er bovendien nog veel meer kijken bij het publiceren van een boek. Hoe benader je een uitgeverij en wanneer? Of ga je het uitgeven in eigen beheer? Waar zitten de verschillen? Wat is dan de beste weg om te bewandelen?

Een boek schrijven is een ding, maar het succesvol maken is een tweede. Hoe pak je de marketing aan? Zorg ervoor dat je een compleet overzicht hebt van alle ins en outs rondom het schrijven van een boek voordat je begint.

Het in handen hebben van je eigen boek is een geweldige ervaring en vraagt de nodige tijd en inspanning. Zorg er dan voor dat je achteraf niet zegt: had ik dat maar eerder geweten. Maak vanaf het begin de juiste keuzes. Wil jij geleid worden door het woud van keuzes en de juiste beslissingen nemen? Volg dan de workshop ‘Schrijf jouw managementbestseller', georganiseerd door Ina Boer - uitgever van tientallen bestsellers - en Daniëlle de Jonge - auteur van meerdere bestsellers.

Meer informatie over de workshop vind je op deze pagina.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden