Lees verder
William Ury was medeoprichter van het Harvard Program on Negotiation en is consultant voor de Amerikaanse overheid en een aantal grote bedrijven.
Meer over William UryOnderhandelen met lastige mensen
Een strategie om in vijf stappen een doorbraak te forceren
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789047002970Samenvatting
Iedereen kan meepraten van lastige onderhandelngen met een geïrriteerde echtgenote, een knorrige baas, een onvermurwbare verkoper, een gewiekste afnemer of een onmogelijke tiener. Zelfs de aardigste en redelijkste mensen kunnen onder spanning veranderen in boosaardige, onhandelbare opponenten. Onderhandelingen lopen maar al te vaak vast of mislukken en kosten dan vreselijk veel tijd, bezorgen ons slapeloze nachten en zelfs maagzweren. In zulke omstandigheden schieten de gebruikelijke onderhandelingsvoorwaarden tekort.
Hoe gaat u met iemand om die niet wil luisteren? Iemand die met een woedeuitbarsting zijn zin probeert door te drukken? Iemand die tegen u zegt: 'zo en niet anders!' Wat doet u met iemand die u voortdurend in de rede valt? Die u beticht van onbetrouwbaarheid en incompetentie? Die u met allerlei vreselijke gevolgen dreigt als u niet akkoord gaat?
Onderhandelingsexpert William Ury geeft een antwoord op dit soort moeilijke vragen. Hij biedt de lezer een strategie in vijf stappen om in onderhandelingen met lastige mensen een doorbraak te forceren. Het doel van deze strategie is de tegenstander uit te schakelen door van hem een partner te maken en via onderhandelingen samen met hem de problemen te lijf te gaan.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over William Ury
Inhoudsopgave
Verantwoording
Deel 1 - De voorbereiding
Deel 2 - De strategie van de doorbraak
1. Reageer niet: ga naar het balkon
2. Maak er geen twistgesprek van: ga naast hen staan
3. Zeg niet 'nee': kies een ander kader
4. Zet hen niet onder druk: bouw een gouden brug
5. Laat de zaak niet escaleren: gebruik uw macht om hun iets te leren
Deel 3 - Van tegenstanders naar medestanders
Conclusie. Van je tegenstanders partners maken
Appendix
Bijlagen
Analytische inhoudsopgave
Noten
Over de schrijver
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan