Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De kleine Cialdini

Het invloedrijke boek samengevat

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789047009047
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

Met een inleiding van Ap Dijksterhuis

'Invloed' van Robert Cialdini is al dertig jaar hét standaardwerk op het gebied van overtuigen en beïnvloeden: wereldwijd werden meer dan twee miljoen exemplaren verkocht. Op basis van uitgebreid onderzoek komt Cialdini daarin tot zes ‘hefbomen’ om mensen mee te overtuigen: wederkerigheid, consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit en schaarste.

'De kleine Cialdini' geeft een heldere samenvatting van de theorie in het boek, inclusief de leukste voorbeelden, onderzoekjes en opdrachten. Het verschaft je inzicht in de zes beïnvloedingswapens: niet alleen kun je ze naar wens inzetten, je hebt het ook direct door als anderen ze gebruiken.

Een prettige manier om in een paar uur tijd de ideeën van een groot denker tot u te nemen.
- Invloed is een van de 75 ‘Smartest Business Books’ volgens Fortune
- Cialdini is de meest geciteerde sociaal psycholoog ter wereld
- Van De kleine Piketty, het eerste boekje in deze reeks handige samenvattingen, werden ruim 20.000 exemplaren verkocht

Specificaties

ISBN13:9789047009047
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:78
Druk:1
Verschijningsdatum:15-10-2015
ISSN:

Expertrecensies (1)

De kleine Cialdini
Jan van Baardewijk | 9 maart 2016
Door media, verkopers en in toenemende mate online, worden heel wat technieken gebruikt om ons te beïnvloeden. Robert Cialdini deed hier uit jaren onderzoek naar en verzamelde talloze voorbeelden over de zes meest gebruikte technieken dat onder andere het boek ‘invloed’ als resultaat had. Het boek ‘De kleine Cialdini’ van Jacqueline de Jong is daar een korte en krachtige samenvatting van. Maar je kunt je afvragen of dit boek bijdraagt aan Cialdini’s oorspronkelijke doel – Mensen wapenen tegen manipulatie.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jacqueline de Jong

Jacqueline de Jong is redacteur, tekstschrijver en journalist. Samen met Annic van Wonderen, ceo van I Love Fashion News.com, schreef ze het boek Masterclass ondernemen.

Andere boeken door Jacqueline de Jong

Inhoudsopgave

Inleiding door Ap Dijksterhuis

De psychologie van het overtuigen
Beïnvloedingstechnieken
1. Wederkerigheid – Geven en nemen
2. Commitment en consistentie – wie a zegt, zal ook b zeggen
3. Sociale bewijskracht – De mens als kuddedier
4. Sympathie – Vriendschap als bondgenoot
5. Autoriteit – Blinde gehoorzaamheid
6. Schaarste – Zolang de voorraad strekt

Invloed in de eenentwintigste eeuw
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kleine Cialdini