Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789461561138
Voormalig top 100Totaal 93 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Klopt mijn business model? Hoe vind ik investeerders? Hoe verbeter ik mijn productie? Hoe financier ik verdere groei? Waar moet ik op letten bij het aannemen van nieuwe medewerkers? Welke strategische keuzes maak ik?

In korte praktische hoofdstukken leggen de auteurs uit hoe een startend bedrijf in deze tijd sneller en beter kan groeien. Ze maken duidelijk hoe investeerders door een strenge selectie hun risico's kunnen beperken en hun rendementen kunnen verhogen.

Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw zijn mede-oprichters van Startupbootcamp Global dat jaarlijks in Kopenhagen, Dublin, Amsterdam, Berlijn en Haifa de groei van bijna 100 nieuwe high-tech bedrijven versnelt.

'Iedere dag heb ik 10 mensen in de mail die een 'idee' voor een startup hebben, maar niet weten hoe te beginnen. Voortaan verwijs ik hen door naar I'm Hungry. Prettig overzicht van wat er allemaal bij komt kijken als je voor het eerst een startup begint.' - Alexander Klöpping

'Ondernemen is een manier van leven die dag en nacht doorgaat. Als u vindt dat u de juiste kwaliteiten hebt, dan helpt dit boek u bij het aflopen van die lange maar fascinerende weg.' - Joop van den Ende

'I'm Hungry is nuttig en zeer compleet met gouden tips als "Schrijf voorlopig geen uitgebreid businessplan! Het geeft je misschien wel een goed gevoel maar het kan bij het eerste contact met de markt de vuilnisbak in!" Deze zijn onbetaalbaar en houden je op de juiste koers.' - Vincent Everts

Specificaties

ISBN13:9789461561138
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2013
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren
Renze J. Klamer | 25 oktober 2016
recensie
I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren
Lex Beijersbergen | 18 juli 2013
Hoewel het CBS een recordaantal faillissementen in het eerste halfjaar van 2013 meldt en daarbij de economie nog steeds in een recessie verkeert, is het van groot belang om de start van nieuwe ondernemingen te stimuleren. Immers, startende ondernemingen vormen de belangrijke motor voor een groeiende economie. Het boek 'I'm Hungry' biedt de startende ondernemer 100 praktische tips. In ruim 250 bladzijden wordt de lezer aan de hand van helder en uitvoerig beschreven do's en don'ts een handreiking aangereikt over wat je het beste wel of niet kunt doen bij het opstarten van een onderneming. De auteurs Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw schrijven aan de hand van hun eigen ervaringen en ook op basis van de ervaringen van startende ondernemers, voornamelijk technologiebedrijven, die zij begeleiden via hun bedrijf Startupbootcamp Global.
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
1
3
0
1
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw: 'De kans dat een idee spot-on is, is nul'
Hans van der Klis 1 augustus 2013 Ruud Hendriks en Patrick de Zeeuw, medeoprichters van accelerator Startupbootcamp, hebben hun ervaringen en ideeën over het opzetten van nieuwe bedrijven verzameld: I’m hungry luidt de titel van hun boek, dat honderd lessen bevat voor beginnende ondernemers. ‘Geen enkel bedrijf is zo groot dat het niet door een startup verslagen kan worden’, steken ze de startups een hart onder de riem.
nieuws
Hoe bereik je Succes met je Startup?
Justin van Lopik 27 juni 2013 Vele honderdduizenden Nederlanders dromen van een eigen onderneming. Ze willen eigen baas zijn of zien een probleem dat ze denken te kunnen oplossen. Maar durven ze ook de zekerheden op te geven en hoe bereiken ze succes? Vandaag van 12:00 tot 13:00 uur deelt Ruud Hendriks in een gratis live webinar zijn tips om van je startup een succes te maken.

Over Ruud Hendriks

Ruud Hendriks was werkzaam bij Endemol. Hij startte en bestuurde een groot aantal nieuwe ondernemingen. Hendriks boekte grote successen maar moest ook af en toe een gevoelige tegenslag incasseren.

Andere boeken door Ruud Hendriks

Over Patrick de Zeeuw

Patrick de Zeeuw was werkzaam bij Endemol. Hij startte en bestuurde een groot aantal nieuwe ondernemingen. De Zeeuw boekte grote successen maar moest ook af en toe een gevoelige tegenslag incasseren.

Andere boeken door Patrick de Zeeuw

Inhoudsopgave

Voorwoord door Joop van den Ende
Verantwoording

1. Idee, visie en motivatie
-Een idee is nog geen product, een product is nog geen bedrijf
-Waarom een bedrijf starten?
-Een idee is niets waard
-Valideren
-Experimenteren
-Validatietools
-Validatie mislukt. Wat nu?
-De pivot
-Het businessplan
-Metrics
-Cashflow
-Het Business Model Canvas
-Het leven van een rockster?
-De balans tussen werk en privé
-Technostress
-Groot denken

2. De CEO en zijn team
-Wanneer en met wie start je een bedrijf?
-Het ideale moment
-Team
-De ceo, kapitein op het schip
-In zwaar weer
-Afstand nemen
-Bedrijfscultuur
-Vier het succes
-Een ervaren ceo aannemen?
-Complementariteit
-Medewerkers vinden, aannemen en ontslaan
-Wat voor medewerkers?
-Ontslagprocedures
-Verkopers
-Oprichters en medeoprichters
-Team blow ups
-Vesting
-Problemen voorkomen; pre-mediation
-Titels

3. Oprichting
-Hoe start je een bedrijf?
-Zelfstandige zonder personeel
-Besloten vennootschap
-Externe financiers?
-Vestigingsland
-Delaware, Verenigde Staten
-Ltd, Verenigd Koninkrijk
-Nederlandse regelingen
-Locatie
-Intellectueel eigendom

4. Productontwikkeling en feedback
-De geboorte van een product
-Het eerste product
-Simpel is ingewikkeld
-Namen en merken
-Logo
-Feedback
-Het product aanpassen
-Focus
-Meten is weten
-Productontwikkeling met grote bedrijven

5. Innovatie
-Hoe blijf je de concurrentie voor?
-Hooghartig
-Managers en vernieuwing
-Toezichthouders
-Intrepreneurs
-Innoveren bij grote bedrijven
-Buiten kaders denken
-Interne accelerators

6. Marketing
-Het product onder de aandacht brengen
-Doelgroep
-Usp's
-Marketing als selectiecriterium bij accelerators
-Social media
-E-mail
-Opt-in e-mail
-Gratis publiciteit
-Bloggen
-Uitingen moeten elkaar versterken
-Pr-bureaus
-Klanten
-Adverteren
-Realtimebidding (rtb)
-Toekomst van performance based advertising
-Zoekmachines

7. Media
-Omgaan met publiciteit
-Televisie-interviews in de studio
-Geschoren worden...
-Televisie-interviews op locatie
-Radio
-Geschreven interviews
-Off the record
-Lead times
-Koppen
-Foto's
-Nazorg

8. Mentoren
-Het belang van leermeesters
-Een goede ondernemer is nog geen goede mentor
-Europa en de Verenigde Staten
-Mentoren vinden
-Hoeveel mentoren?
-Mentoren belonen
-Mentorsessies
-Beweegredenen en motivatie
-Het Mentor Manifesto

9. Pitchen
-Het presenteren van het bedrijf
-Demo Day Pitch
-Vragen en antwoorden
-Presentatie
-Zenuwen
-Houding
-Kleding
-Uitspraak
-Elevator pitch
-De salespitch, pitchen aan klanten

10. Financiering
-Zorgen dat het bedrijf geen 'honger' heeft
-Waardering
-Peer Group Valuation
-Discounted Cash Flow (dcf)
-Management en continuïteit
-Het onderhandelingsteam
-Accelerators
-Banken
-Vrienden, bekenden en familie
-Lenen of storten?
-Converteerbare leningen
-Barters
-Sponsoring
-Subsidies
-Bootstrapping
-Crowdfunding
-Financieringsplatformen
-Vervolgfinanciering
-Timing en momentum
-Business angels
-Venture capital
-Participatiemaatschappijen
-Secundary markets

11. Contracten en formele activiteiten
-De zaken op orde hebben
-Statuten
-MoU/LoI
-Term sheet
-Pre-money en post-money
-Opties
-Verwatering
-Liquidation preferences
-Drag alongs
-Tag alongs
-Aandeelhoudersovereenkomst (sha)
-Aandeelhoudersvergaderingen (ava's)
-Juridische kosten

12. Adviseurs
-Wie begeleiden jou en je partners?
-Mentoren
-Notaris
-Juristen
-Fiscalisten
-Accountants
-Raad van Advies (RvA)
-Raad van Commissarissen (RvC)
-Organisatieadviseurs

13. Als het misgaat
-Veel bedrijven redden het uiteindelijk helaas niet
-Opheffing
-Surséance van betaling
-Faillissement
-Communicatie
-Ervaren entrepreneurs

14. De exit
-Het bedrijf verkopen
-Timing
-Waardecreatie
-Waarom een overname
-Mentaal
-Waardering
-Multiples
-Cash of aandelen?
-Due diligence
-In delen verkopen
-De earn-out
-Opvolging
-Non-concurrentiebeding
-Naar de beurs
-Ten slotte

15. Accelerators
-Sneller en beter groeien
-Ons team
-Onze historie
-Motivatie
-Startupbootcamp
-Accelerators
-Accelerator of incubator?
-Startup-ecosystemen
-Een lokale of buitenlandse accelerator?
-Selectiecriteria
-Programma
-Voorbereiding
-Evaluatie
-Programmalengte
-Investor Demo Day
-Fade-outfase 2
-Aandeelhouders en partners

100 tips voor een succesvol bedrijf in een digitale wereld
Dankwoord
Literatuur en bronnen
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        I'm Hungry - 100 ideeën om een succesvol bedrijf te lanceren