De nieuwe website moet snel online, de nieuwsbrief moet er vanmiddag nog uit en die post op social media had er gister al op moeten staan: veel teksten worden onder tijdsdruk geschreven. En zodra het live staat, wordt er voorlopig niet meer naar gekeken. Zonde. Dit is een garantie voor tegenvallende resultaten, terwijl juist tekst de belangrijkste aanjager is van online succes.
Stop met schrijven wat je weet en doet
In ons boek Schrijven voor het brein leren we je om allereerst een stap terug te zetten: tegen wie ‘praat’ je eigenlijk met je teksten? We zien het echt overal: bedrijven die over zichzelf praten. Over wat ze doen, hoe ze het doen en voor wie ze het doen. Maar het gaat niet om jou, het gaat om je lezer. Welke frustratie heeft je lezer, hoe los je zijn probleem op, waarom los jij zijn probleem beter op dan je concurrent, wat zou je lezer extra motiveren en hoe zorg je dat hij in actie komt? Kortom: je kruipt eerst in de huid van je lezer.
Je lezer motiveren door emotie
Pas als je weet wie je lezer is kan je hem motiveren. Dit doe je door te sturen op emotie, door de bewezen overtuigingsprincipes van Cialdini om te zetten in krachtige teksten en door de 4 aanjagers van conversie in te zetten. Tekst + neuromarketing = magie.
Met minder woorden meer impact
Naast het toepassen van neuromarketing en psychologie in tekst leer je in ons boek hoe je teksten korter, actiever en eenvoudiger maakt. Wat kan weg, wat kan korter en waar heeft de lezer niet om gevraagd? Welke informele woorden moet je vandaag nog schrappen en welke power words kan je gebruiken om je impact te vergroten. Als je dit boek gelezen hebt schrijf je de rest van je leven betere teksten.
Teksten beoordelen en verbeteren
Wij geloven erin dat het schrijven van teksten structureel op de agenda moet staan. Anders blijf je het fout doen. En als je zelf niet schrijft, dan moet je het kunnen beoordelen. Daarom vind je in dit boek ook nog 7 criteria om teksten te beoordelen en te verbeteren. Want als jij niet kan beoordelen of het goed genoeg is, wie dan wel?
Meer reacties, leads en conversie
We hebben ruim 10.000 uur onderzoek, ervaring en trainingsmateriaal verpakt in dit boek. Het staat boordevol handige tips en tricks. Makkelijk leesbaar. Direct toepasbaar. Bestel het boek vandaag en ga er morgen mee aan de slag. Het levert je meer reacties, leads en conversie op.
Kortom: dit boek is er voor jou als ondernemer, marketeer, copywriter of student.
Over Wim van der Mark
Wim van der Mark (1954) raakte al voor 1990 gefascineerd door de kracht van tekst in direct mailings. Hij organiseerde in die periode seminars met prof. Siegfried Vögele. Het was Vögele die hem inspireerde om professioneel trainer te worden. Sindsdien is hij schrijftrainer met geen ander doel dan de resultaten van klanten te verbeteren met tekst.
Over Martin van Kranenburg
Martin van Kranenburg (1968) is een van de meest gevraagde conversie- en neuromarketingsprekers in Nederland. Hij is meerdere keren verkozen tot docent van het jaar bij Beeckestijn Business School en drie keer tot #1 spreker op de Webwinkel Vakdagen. Martin is beststeller auteur van het boek Schrijven voor het Brein. Inmiddels zijn hier al meer dan 6.000 exemplaren van verkocht.
Over Michel Rolvink
Michel Rolvink (1985) is geboren met inkt in zijn bloed. Als professioneel copywriter werkt hij met grote merken en bedrijven zoals Boska Holland, nlmtd en Heycar. Hij combineert SEO-teksten met bewezen psychologische beïnvloedingstechnieken.