OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    18.959 resultaten
    recensie
    Reclame en verkoop
    9 december 2024
    Hendrika Willemse-Vreugdenhil
    3-4 minuten leestijd
    Met een titel als ‘Sales zonder bullshit – Hoe je belachelijk succesvol wordt met LinkedIn en sales vanuit je hart’, wekt het boek meteen nieuwsgierigheid op. Richard van Kray en Marjolein Bongers beloven een frisse kijk op sales waarin authenticiteit, vertrouwen, en verbinding centraal staan. Maar maakt het boek deze belofte waar?
    interview
    Verandermanagement
    9 december 2024
    Hans van der Klis
    8-11 minuten leestijd
    In Wegwijzers in de veranderjungle neemt Kilian Bennebroek Gravenhorst zijn lezers bij de hand in het opstellen van een goed veranderverhaal en hoe zij moeten omgaan met de dingen die zij onderweg tegenkomen. Bennebroek Gravenhorst, in 2016 genomineerd voor het Managementboek van het Jaar, laat zich kennen als een precieze denker. Maar, zegt hij: ‘Ik ben in mijn rol als adviseur lang niet altijd zo genuanceerd als in dit boek.’
    preview
    Coaching en trainen
    9 december 2024
    Paula Kolthoff
    3-4 minuten leestijd
    Als (bege)leider kom je voortdurend situaties tegen waarin je talent voor flexibiliteit wordt getest. Bijvoorbeeld wanneer dingen anders lopen dan je had gepland of gewenst. De uitdaging is dan: sterk staan door flexibel bewegen.
    recensie
    IT-management / ICT
    9 december 2024
    Freija van Duijne
    3-5 minuten leestijd
    Technologie is inmiddels een laag in het maatschappelijke en economische leven. Overheidstaken, zoals het verzamelen van inlichtingen worden steeds vaker door bedrijven gedaan. Effectieve wetgeving komt maar beperkt op gang. Marietje Schaake betoogt dat de asymmetrie tussen techbedrijven en overheden een ondermijnende uitwerking heeft op democratische wetgevers. Zij hebben daardoor onvoldoende inzicht in de mogelijke schade van digitale technologie.
    recensie
    Communicatie en media
    6 december 2024
    Erleyne Brookman
    3-4 minuten leestijd
    Als je mensen iets wil laten doen, zorg dan dat je de boodschap positief formuleert. Dat is de kern van het boek ‘Magneetwoorden’ van Jeanine Mies. Als Neerlandicus viel het Mies op dat veel boodschappen negatief vormgegeven zijn. Terwijl dat niet de beste manier is om mensen tot gedrag aan te zetten. Daarom verzamelde zij inzichten en praktische lessen om met positiviteit verandering in gang te zetten: meer magneetwoorden gebruiken.
    preview
    Algemeen management
    6 december 2024
    Marlies Jellema
    3-4 minuten leestijd
    Iedere (team)coach, hr-functionaris of leidinggevende voert gesprekken waarbij motivatie een rol speelt. En het mooie is: motivatie is te beïnvloeden. Hoe je dat doet, ontdek je in ‘Motiveren kun je leren’. De auteur, Marlies Jellema, vertelt er meer over in haar preview.
    recensie
    Mens en maatschappij
    6 december 2024
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Japke d. Bouma is bekend van haar columns in het NRC, maar ook van haar hilarische boeken met titels als ‘Mag ik even iets tegen je aanhouden’ en ‘Werken doe je maar thuis’. En haar scheurkalender ‘Afscheuren is het nieuwe doorpakken’. En nu is er ‘Wanneer ben je officieel een ouwe zak?’
    recensie
    Verandermanagement
    5 december 2024
    Alain Teulings
    ‘De metaforische wegwijzers fungeren als knooppunten in een netwerk van inzichten,’ schrijft Alain Teulings in zijn recensie van Kilian Bennebroek Gravenhorsts nieuwe boek ‘Wegwijzers in de Veranderjungle’.
    preview
    Leiderschap
    5 december 2024
    Dennis Stout
    3-4 minuten leestijd
    Waarom stagneert het ene team terwijl het andere floreert? Wat is daarbij de rol van de leidinggevende? Wat maakt een leider betrouwbaar, verbindend en effectief? In ‘Leidinggeven met en zonder ego’ dagen we leidinggevenden uit om zichzelf een spiegel voor te houden, om voorbij klassieke modellen te kijken en bewust te kiezen voor authentiek en mens- en resultaatgericht leiderschap.
    recensie
    Verandermanagement
    5 december 2024
    Nico de Leeuw
    2-3 minuten leestijd
    ‘Zo werkt de mens’ is een inspirerend en actueel pleidooi voor mensgericht werken in organisaties, geschreven door Marc Vollebregt. Vollebregt benadrukt de noodzaak om de menselijke kant van samenwerking centraal te stellen en biedt inzichten in hoe organisaties kunnen verbeteren door verbinding, vertrouwen en verantwoordelijkheid te versterken.
    recensie
    Algemeen management
    4 december 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Wie wil er nu niet effectiever werken? Daarvoor is niet alleen persoonlijk leiderschap nodig, maar ook strategisch leiderschap van het leiderschapsteam van jouw organisatie. David Allen en Edward Lamont leggen dit in hun praktische boek uit.
    interview
    Algemeen management
    4 december 2024
    Ronald Buitenhuis
    5-7 minuten leestijd
    We kennen Ben Tiggelaar van zijn boeken, als trainer, zijn columns en het befaamde jaarlijkse MBA in één dag. Specialist in leiderschap, management en veranderkunde. Hij is ook pleitbezorger van International Justice Mission (IJM). Een organisatie die strijdt tegen moderne slavernij en mensenhandel. Een gesprek met Ben Tiggelaar over hoe large corporates moeten nadenken over moderne slavernij, leiderschap, management, veranderen én het verdwijnen van klassieke managementgoeroes.
    preview
    Ondernemen
    4 december 2024
    3-4 minuten leestijd
    In 'Tel uit je winst' ontdek je hoe je jouw creativiteit kunt combineren met eenvoudige cijfers en strategische acties. Je leert precies hoe je moeiteloos winst maakt met elk verkocht product. Marissa Bonants laat in haar preview zien dat dat niet saai is. Integendeel.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 december 2024
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    ‘Het slimme onbewuste’ is voor wie meer inzicht wil over de werking van het brein. Volgens Dijksterhuis handelt dat menselijk brein voor 99 procent onbewust. In het boek krijgt de lezer onder meer een antwoord op vragen zoals: hoe we besluiten nemen en hoe we ons al dan niet door reclame laten beïnvloeden. Jammer is wel dat er in deze (nieuwe) editie teleurstellend weinig nieuws is opgenomen t.o.v. de editie van 2007. 
    preview
    Reclame en verkoop
    3 december 2024
    Ria van Tol
    2-3 minuten leestijd
    Ben je op zoek naar een boek dat  jou direct helpt met tools voor het verbeteren van je verkoopresultaten en klantcontact? Click Your Brain is anders dan andere verkoopboeken. Dit boek biedt een praktische, visuele en modulaire aanpak die perfect aansluit bij de jonge generatie die snel wil leren en niet veel tekst wil lezen. Dit is geen standaard theorieboek – het is een gids vol actiegerichte inzichten en direct toepasbare tips voor in de praktijk.
    recensie
    Algemeen management
    3 december 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    4-5 minuten leestijd
    Het blijft lastig: het échte gesprek voeren met collega’s. Toch zullen we wel moeten. Gytha Heins helpt ons in haar boek ‘Waarom zegt niemand er wat van?- Lastige gesprekken voeren in teams’ goed op weg.
    column
    Mens en maatschappij
    3 december 2024
    Jitske Kramer
    2-3 minuten leestijd
    Ik ontmoette een gebroken man na een lezing. Ik sprak over liminaliteit, de tussentijd van grote veranderingen, en het gevaar van tricksters die ons verleiden te geloven in oplossingen die te mooi zijn om waar te zijn. Hij gaf me een hand en keek me met tranen in zijn ogen aan. ‘Ik ben loaded,’ zei hij, ‘ik heb miljoenen op mijn bankrekening.’ Ik knikte. ‘Elk woord dat je zei herken ik. Je verhaal raakt me diep.’
    preview
    Marketing
    3 december 2024
    Rob de Groot
    2-3 minuten leestijd
    De beste marketing voelt niet als marketing aldus Tom Fishburne (the marketoonist) en daar sluit ik me van harte bij aan. In een tijd waarin marketing vooral draait om meetbare resultaten, campagnes en digitale tools, vergeten we vaak de oudste en krachtigste vorm van marketing: mond-tot-mondreclame.
    recensie
    Communicatie en media
    3 december 2024
    Lonneke Boons
    4-5 minuten leestijd
    Julia Cameron schreef eerder een boek over creativiteit: ‘The Artist’s Way’. Met dat boek is ze bij een groot publiek bekend geworden. Julia Cameron schreef opnieuw een boek over creativiteit. Dit keer meer gericht op schrijven: ‘Een leven lang schrijven’.
    column
    Psychologie
    2 december 2024
    Roos Vonk
    3-5 minuten leestijd
    Als je in de komende maand met de familie, vrienden of collega’s bij elkaar bent, kun je de gelegenheid benutten om bij allen een persoonlijkheidstest af te nemen – met verbluffende resultaten. Roos Vonk vertelt in deze column over het Barnum-effect, en deelt een test waarmee je het aantoont.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden