OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
7 resultaten
recensie
Werk en loopbaan
24 december 2009
Hans Baltjes
2-3 minuten leestijd
Zorg dat u een groot netwerk krijgt. Via warme contacten naar steeds koudere relaties. Deze warmer maken en daarmee uw netwerk uitbreiden. Of korter gezegd: via-via. En als het u te doen is om het vinden van werk - vooral een baan - is het vragen om advies hét toverwoord. Adviezen geven vinden mensen uit uw netwerk leuk. In plaats van direct vragen naar een baan, vormt het adviesverzoek dé entree naar werk, aldus auteur Rob van Eeden in 'Netwerken werkt'.
recensie
Coaching en trainen
14 oktober 2009
Hans Baltjes
1-2 minuten leestijd
Mediation kent als bijna geen ander vakgebied een keur aan voortschrijdende inzichten en nieuwe ontwikkelingen. De bemiddelende functie heeft een bestaansrecht daar waar onderhandelingsbereidheid én onderhandelingsruimte van de partijen nodig respectievelijk gewenst is. Het wordt ingezet om juridiseren te voorkomen maar kan tevens partijen – murw geworden door lang juridisch getouwtrek – tot een oplossing brengen. Mediation is een complex van aspecten die mee gewogen moeten worden om partijen tot een oplossing te brengen en is als vak al lang (enkel) het onderhandelen voorbij.
recensie
Coaching en trainen
14 oktober 2009
Hans Baltjes
2-3 minuten leestijd
Mediation kent als bijna geen ander vakgebied een keur aan voortschrijdende inzichten en nieuwe ontwikkelingen. De bemiddelende functie heeft een bestaansrecht daar waar onderhandelingsbereidheid én onderhandelingsruimte van de partijen nodig respectievelijk gewenst is.
recensie
Algemeen management
7 september 2009
Hans Baltjes
2-3 minuten leestijd
Met ´MAAK er meer van´ hebben de auteurs een letterlijk handzaam boek(je) neergezet. Dit vademecum voor de maakindustrie is niet alleen voor maar vooral door de maakindustrie tot stand gekomen. Maak iets van deze informatie moet de Stichting Industriebeleid en Communicatie (SIC), geheel in overeenstemming met haar achterban, gedacht hebben als vervolg op een reeks regiobijeenkomsten. Jacobs, Dankbaar en Pot hebben zich ontfermd over de ideeën en suggesties van deze bijeenkomsten gebundeld en waar nodig getoetst en aangevuld met inzichten uit de bedrijfskundige literatuur.
recensie
Algemeen management
19 juni 2009
Hans Baltjes
Hoe verleen je diensten binnen beperkende kaders? In het boek ´De service knoop´ belicht Maja van der Zijden de uitdagingen van dienstverlenen. Het leveren van maatwerk dat direct wordt afgenomen op moment van levering, ingekapseld in regels, richtlijnen, normen en procedures. De auteur slaagt er maar gedeeltelijk in om de knoop van dilemma's in de dienstverlening te ontwarren omdat de auteur een aantal cruciale aspecten in het totale spel van dienstverlenen niet belicht.
recensie
Algemeen management
4 juni 2009
Hans Baltjes
2-3 minuten leestijd
Ondernemer zijn kan altijd, of je een eigen bedrijf hebt of niet. Het is vooral de ondernemende levenshouding die tot uiting komt door jezelf te zijn, kennis te delen en je kwetsbaar durven op te stellen. Een andere invulling aan ondernemer zijn in een toekomstige zakenwereld waar groot zijn niet meer bepalend is. In 'Iedereen ondernemer' neemt Arko van Brakel u op een enthousiaste wijze mee door de vele facetten die u tot een succesvol ondernemer zullen maken.
recensie
Leiderschap
25 mei 2009
Hans Baltjes
In deze uitgave van Business Spiritualiteit Magazine zijn zeven verhandelingen opgenomen over spiritualiteit en duurzaamheid. Een onderwerp dat rond de op til staande ´wende´ naar verwachting mag rekenen op fikse belangstelling. Paul de Blot (Nyenrode) en de zijnen selecteerden een mooie mix van onderwerpen.