OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
5 resultaten
recensie
Communicatie en media
14 augustus 2024
Wilco Verdoold
2-3 minuten leestijd
‘Liegen met cijfers’ is de Nederlandse vertaling van de tijdloze klassieker How to Lie with Statistics, van Darrell Huff uit – schrik niet – 1954. Maar 70 jaar later is de inhoud misschien nog wel relevanter dan ooit. Het boek beschrijft de vele manieren waarop cijfers en statistiek kunnen verleiden, maar vooral misleiden.
recensie
Psychologie
20 april 2023
Wilco Verdoold
2-3 minuten leestijd
Mensen, zeker marketeers en politici, gebruiken frames om informatie zo te (her)kaderen dat het onze mening of gedrag beïnvloedt. Aan de andere kant van dezelfde medaille beschrijven gedragswetenschappers het ‘framing-effect’ als een zwakte van het menselijk redeneringsproces.
recensie
Marketing
24 maart 2023
Wilco Verdoold
2-3 minuten leestijd
Promoveren of provoceren? Marco Kuijten - auteur van het boek Marketing in de nieuwe economie - koos voor dat laatste. En dat is geen kritiek, maar een compliment.
recensie
Ondernemen
17 augustus 2022
Wilco Verdoold
2-3 minuten leestijd
Double digit groei. Exponentiële groei. Een growth mindset. Sluit je dan vandaag nog aan bij onze exclusieve groeiverdubbelaarscommunity! Je kent het vast. Goeroes die gouden bergen beloven. Vroeger vaak in de vorm van een piramidespel, tegenwoordig promoten ze zichzelf vooral via online media.
recensie
Marketing
24 januari 2022
Wilco Verdoold
2-3 minuten leestijd
Als je mensen vraagt of reclame werkt, zeggen ze bijna altijd: ‘Ja, maar niet bij mij’, aldus journalist Erik Clark.Twee populaire discussies onder marketeers gaan over het effect van reclame en het effect van beïnvloedingstechnieken. We raken er niet over uitgesproken. Van kosten tot kliks. En van nudging tot neuromarketing.