OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    566 resultaten
    preview
    Communicatie en media
    15 maart 2023
    Maarten van der Meulen
    2-3 minuten leestijd
    Met het ‘Basisboek Presenteren’ zorgen Maarten van der Meulen en Jolien Strous ervoor dat je uitkijkt naar het geven van je volgende presentatie of pitch. Hoe ga je om met zenuwen? Wat zijn functionele handgebaren? Hoe maak je een connectie met je publiek? Meer dan veertig afbeeldingen en zeventig voorbeelden uit recente TED-talks, politieke speeches en presentaties illustreren hoe je dat doet.
    nieuws
    Algemeen management
    13 maart 2023
    Hans van der Klis
    9-12 minuten leestijd
    Vijf boeken zijn genomineerd voor de titel Managementboek van het Jaar 2023: over spreken in het openbaar, over leren op de werkplek, over stakeholderengagement, over onze ‘nationale trots’ KLM en over de vraag waarom innovaties zo vaak mislukken. Appels met peren vergelijken, zegt een van de genomineerden. Helemaal waar, maar wel de beste appels en peren die er afgelopen jaar in managementboekenland verschenen. De eerste reacties van de genomineerden.
    boekenlijst
    Algemeen management
    10 maart 2023
    Managementboek Redactie
    Jaarlijks kies de Orde van organisatiekundigen en - adviseurs (Ooa) het Boek van het Jaar. Doordat er minder boeken verschenen is de shortlist een Top 8 in plaats van een Top 10 geworden.
    boekenlijst
    Algemeen management
    7 maart 2023
    Managementboek Redactie
    De jury van het Managementboek van het Jaar 2023 presenteert: De shortlist. Vijf boeken die u gelezen moet hebben, over thema’s waar volgens de jury elke leider, manager of ondernemer echt mee aan de slag moet. Hier de vijf genomineerden en waarom ze op de shortlist thuishoren.
    preview
    Communicatie en media
    2 maart 2023
    Wil Michels
    3-4 minuten leestijd
    Wil Michels heeft een nieuw boekje gemaakt. Een praktisch handboekje. Voor in je tas of op je bureau. Hij wilde dat al jaren maken. Nu is het er. De belofte: Geen blabla, geen interessantdoenerij over communicatie maar echt de basics voor een geslaagde aanpak. 
    preview
    Communicatie en media
    21 februari 2023
    3-4 minuten leestijd
    Conversie die uitblijft, minimale respons of afwijzingen op offertes… Of je nu een tekstschrijver, marketeer, ondernemer of salesprofessional bent: hier zit je niet op te wachten. Wat als ik jou vertel dat jouw tegenvallende resultaten veroorzaakt kunnen worden doordat je 1 woord verkeerd inzet in jouw teksten? 
    preview
    Communicatie en media
    17 februari 2023
    Renate van der Veen
    3-4 minuten leestijd
    Renate van der Veen is dialoogexpert en coach en deelt in Handreiking Oplaadplekken wat essentieel is voor het creëren van energiegevende bijeenkomsten en plekken. In haar preview vertelt ze over haar boek.
    preview
    Communicatie en media
    16 februari 2023
    Lukas Burgering
    3-4 minuten leestijd
    De allerbeste woordvoerders ter wereld weten: onvoorbereid de media te woord staan is een van de domste dingen die je kunt doen. Met ‘De woordvoerder’ belooft Lukas Burgering hulp bij jouw voorbereiding. In zijn preview deelt hij alvast een paar absolute don’ts.
    recensie
    Communicatie en media
    14 februari 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Met ‘Gewoon schrijven, joh!’ van Sabine Jeurnink, Rick Eversen Willem Verdaasdonk leren we begrijpelijk en aantrekkelijk schrijven. Een boek voor scholieren, die ook doorgewinterde auteurs móeten lezen. 
    preview
    Communicatie en media
    14 februari 2023
    Gijs Nillessen
    3-4 minuten leestijd
    In hun boek ‘Zelfverzekerd spreken’ brengen Gijs Nillessen en Jonas van der Vlugt de essentie van spreken in het openbaar terug tot vier essentiële stappen: authenticiteit, je punt, storytelling en strategie. In hun preview vertellen ze over hun verschillende achtergronden, en hoe de stappen er uitzien.
    recensie
    Communicatie en media
    6 februari 2023
    Hans de Witte-van Mierle
    3-4 minuten leestijd
    ‘400 Tips en ideeën voor je LinkedIn-posts’ van Corinne Keijzer is een boek met zoveel tips dat het me soms duizelt. Mijn manier om dit te voorkomen is om per onderwerp tips te zoeken. Dat maakt het boek een nuttig naslagwerk.
    boekenlijst
    Algemeen management
    31 januari 2023
    Managementboek Redactie
    In 2023 wordt voor de 21ste keer het Managementboek van het Jaar gekozen. Sinds augustus bekijkt en leest de jury de oogst van 2022. Op zoek naar de boeken met inhoud: geen sterke, maar goede verhalen. Geen fabeltjes, geen mythes. Maar een theorie die de praktijk recht doet. Goed verwoord en aantrekkelijk vormgegeven.
    recensie
    Communicatie en media
    24 januari 2023
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Elizabeth Ebbink neemt je in ’Ligt het aan je stem?’ mee in de wereld van de stem als beïnvloedingsinstrument. Ze zet uiteen wat je allemaal kan en moet weten over het gebruik van de stem en wat je kan doen om er meer rendement uit te halen. Een boek voor fijnproevers en relevant voor managers, coaches en trainers die hun kennis en kunde willen verruimen.
    preview
    Communicatie en media
    18 januari 2023
    Corinne Keijzer
    3-4 minuten leestijd
    LinkedIn is een supersterk kanaal als het gaat om het communiceren met je zakelijke doelgroep. Niet alleen heb je veel mogelijkheden om je als ondernemer of organisatie te profileren in wat je doet, ook is het dé manier om te laten zien waar jouw of jullie expertise ligt en daarmee nieuwe klanten en leads aan te trekken of stakeholders te informeren. Maar wat moet je nou op die tijdlijn plaatsen om in beeld te komen?  
    boekenlijst
    Communicatie en media
    29 december 2022
    Managementboek Redactie
    Aan het einde van het jaar is het moment aangebroken om terug te kijken. We zetten de 25 bestverkochte boeken van 2023 hier op een rij. Dit zijn de boeken die iedereen gelezen heeft en die je niet mag missen.
    recensie
    Communicatie en media
    28 december 2022
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Crisismanagement en crisiscommunicatie gaan hand in hand. Sterker: de manier waarop je tijdens een crisis communiceert, is bepalend voor het verloop ervan. Tot die conclusie komt Eveline De Ridder op basis van haar ervaring als adviseur in ‘moeilijke’ situaties. Als er sprake is van uitslaande brand. Toch ligt daar niet de focus van haar boek, maar juist bij de ‘smeulende vuurtjes’. Die kunnen uitgroeien tot een reputatieramp en daarop kun je maar beter voorbereid zijn.
    recensie
    Communicatie en media
    28 december 2022
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    Een Crucial Conversation is een discussie tussen twee of meer mensen (1) waarbij de meningen over een kwestie zo uiteenlopen dat ze botsen (2) waarbij er veel op het spel staat en (3) waarbij de emoties hoog oplopen. In ‘Crucial Conversations’ staat het stappenplan voor het voeren van een moeilijk gesprek centraal. Ik las de derde editie.
    recensie
    Communicatie en media
    23 december 2022
    Ineke Peters
    2-3 minuten leestijd
    Welk interview is je altijd bijgebleven en heeft misschien wel je leven gemarkeerd? Deze vraag stelde interviewer Frénk van der Linden aan 79 collega-journalisten ter gelegenheid van zijn 65e verjaardag. En wat zijn de vragen die zij zichzelf stellen naar aanleiding van hun interviews? Hun antwoorden staan in de bundel In de spiegel.
    recensie
    Communicatie en media
    19 december 2022
    Lizzy Prins
    2-3 minuten leestijd
    In ‘Effectief pitchen en presenteren’ leer je hoe je overtuigend je podium pakt. Overal zijn kansen om mensen te ontmoeten, contact te leggen, een gesprek aan te gaan, te helpen.
    recensie
    Communicatie en media
    15 december 2022
    Annemarie Wielstra
    2-3 minuten leestijd
    Eveline De Ridder geeft in haar (hand)boek ‘Communiceren als het (nog niet) brandt - Crisiscommunicatie en reputatiemanagement voor bedrijven’ een helder overzicht van scenario’s die tot een crisis en reputatieschade kunnen leiden voor een bedrijf. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden