OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2236914

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Dossier

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    85 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    15 januari 2019
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    In het boek Verandermanagement veranderd houden Wouter en Steven ten Have en hun medeauteurs Anne-Bregje Huijsmans en Maarten Otto een vurig pleidooi voor evidence-based verandermanagement. Naar hun mening maken te veel managers en consultants bij veranderinitiatieven gebruik van managementconcepten en –ideeën zonder zich bezig te houden met de vraag in hoeverre deze concepten en ideeën werkelijk het beoogde effect hebben.
    recensie
    Algemeen management
    17 oktober 2018
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Al in zijn oratie in 2000 gebruikte Jaap Boonstra de spelmetafoor voor veranderingen in organisaties en ook in de rest van zijn werk zijn er regelmatig toespelingen op te vinden. Geen wonder dat hij deze metafoor heeft gebruikt voor zijn boek Veranderen als samenspel, waarin hij al zijn kennis en ervaring over het veranderen en vernieuwen van organisaties heeft verwerkt.
    recensie
    Algemeen management
    16 oktober 2017
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    We zijn aan het begin van de derde fase van de digitale evolutie aanbeland. Na de vrije verspreiding van informatie en de komst van mobiele technologie en andere communicatiemiddelen, krijgen we nu te maken met de doorbraak van de artificiële intelligentie en verdere automatisering. In zijn boek Customers the day after tomorrow onderzoekt Steven Van Belleghem welke invloed deze nieuwe technologieën zullen hebben op de klantrelatie.
    recensie
    Algemeen management
    24 september 2016
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    Het Dodo-effect van Gyuri Vergouw laat zich het best lezen als een fenomenologie van de irrationele gedragingen binnen organisaties. Zoals Vergouw terecht stelt, is er relatief weinig aandacht voor de onzichtbare aspecten van het menselijk functioneren binnen organisaties, oftewel de onderstroom.
    recensie
    Algemeen management
    4 augustus 2016
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    Het Dodo-effect van Gyuri Vergouw laat zich het best lezen als een fenomenologie van de irrationele gedragingen binnen organisaties. Zoals Vergouw terecht stelt, is er relatief weinig aandacht voor de onzichtbare aspecten van het menselijk functioneren binnen organisaties, oftewel de onderstroom.
    recensie
    Algemeen management
    2 februari 2016
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    In september 2013 trokken Peter Hinssen, Harry Demey en Steven Van Belleghem voor het eerst met een gezelschap van zo’n twintig topondernemers, CEO’s en politici naar Silicon Valley, met als doel het geheim van het succesvolle ondernemingsklimaat te ontrafelen.
    recensie
    Algemeen management
    1 december 2014
    Hans van der Klis
    4-5 minuten leestijd
    Donkervoort is geen onderneming waar het geld naar buiten rolt, maar de kleine Nederlandse fabrikant produceert auto’s die tot de beste sportwagens ter wereld behoren. Zijn geheim? No compromise, zoals schrijver Koos Woltjes Donkervoort zelf citeert.
    recensie
    Marketing
    10 juni 2013
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Hoe kan je als merk nog opvallen tussen alle concurrenten die om de aandacht van de consument schreeuwen? Na uitvoerige analyse van een groot aantal cases heeft Roland van der Vorst een origineel antwoord geformuleerd: je moet de concurrentie wegcamoufleren.
    recensie
    Verandermanagement
    23 april 2013
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Joop Swieringa en Jacqueline Jansen houden niet van ingewikkeld doen. Zijn er problemen, dan moeten we daar niet omheen draaien. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Op tafel ermee en uitpraten, is hun devies. Kortom: Gedoe op tafel.
    recensie
    Non-profit
    25 februari 2013
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    De deregulering van de gezondheidszorg is ten koste gegaan van de kwaliteit van de zorg, schrijft organisatieantropoloog Annemarie van Dalen in haar boek Zorgvernieuwing. Maar het is mogelijk om je aan die ontwikkeling te onttrekken, blijkt uit de twee intensieve case study’s die zij heeft gedaan bij de zorginstellingen Esdégé-Reigersdaal en Buurtzorg Nederland.
    recensie
    Leiderschap
    8 januari 2013
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Ruim zes jaar na het heldhaftige optreden in Afghanistan dat hem de Militaire Willems-Orde opleverde, heeft Kapitein Marco Kroon zijn ideeën over leiderschap aan het papier toevertrouwd. In Leiderschap onder vuur legt hij uit hoe hij de uiterst moeilijke beslissing durfde te nemen om te vragen om vuur op de eigen troepen.
    recensie
    Marketing
    21 december 2012
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Anderhalf jaar na zijn succesvolle boek Het einde van winkels? komt Cor Molenaar medio januari met een opvolger: Red de winkel!. Hij heeft zijn analyse verdiept en de boodschap is alleen maar urgenter geworden: het is de hoogste tijd voor actie!
    recensie
    Marketing
    20 december 2012
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Geïnspireerd door de Amerikaanse populairwetenschappelijke managementliteratuur schrijft Maurits Kaptein in zijn boek Digitale verleiding dat de online marketing voor een revolutie staat: online marketeers zullen straks beter dan de klant zelf weten hoe zij kunnen inspelen op diens wensen.
    recensie
    Algemeen management
    14 juni 2012
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Van wie zou je meer kunnen leren over management, van kinderen of van honden? Zou je überhaupt wel iets van ze kunnen leren? Na twee boeken in de categorie ‘Alles wat ik van management weet, heb ik geleerd van…’ te hebben gelezen, denk ik eigenlijk dat het net zo gemakkelijk andersom kan zijn. Goede managers zijn uitstekende opvoeders en geweldige hondeneigenaren.
    recensie
    Algemeen management
    29 mei 2012
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Het is deze zomer, ondanks het EK voetbal en de Olympische Spelen, een beetje stil aan het front van de managementboeken met sport als invalshoek. Toeval is logisch van Cruijffoloog Pieter Winsemius is de uitzondering (naast De perfecte pass, van Ed Weenk).
    recensie
    Algemeen management
    19 maart 2012
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Zonder dat het meteen over afgehakte paardenkoppen gaat, komen de praktijken van Don Vito Corleone en zijn kameraden regelmatig naar voren in de managementliteratuur. Ook in Straatwijs, een boek met managementlessen van de voormalige maffioso Louis Ferrante.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    1 maart 2012
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    Met het boek Corporate Entity is iets bijzonders aan de hand. Twee weken nadat hij zijn levenswerk in maart 2009 had voltooid, kwam schrijver Karel de Vries plotseling te overlijden. Twee jaar na zijn dood verscheen het boek alsnog. De reacties op het boek, een veelomvattende, filosofische beschouwing over werken en ondernemen, zijn unaniem lovend.
    recensie
    Leiderschap
    23 november 2011
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    De voormalig topman van de WPG Uitgevers Pieter de Jong schreef een persoonlijk relaas over management en leiderschap: Het avontuur van leidinggeven. Deze kleine reisgids, zoals hij het boek noemt, geeft een mooi inzicht in hoe een lezer grasduint in de managementliteratuur.
    recensie
    Algemeen management
    16 november 2011
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    Kennelijk voelt ook de eerste golf succesondernemers op internet de behoefte zijn inzichten in boekvorm te delen met de volgende generatie. Arko van Brakel was met Iedereen ondernemer een van de eersten, dit jaar volgde Raymond Spanjar van Hyves met Van 3 naar 10.000.000 vrienden en nu is het de beurt aan Kees Zegers, medeoprichter van Nu.nl en nog vijftien internetbedrijven.
    recensie
    Leiderschap
    3 november 2011
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Marketingadviseur Paul Moers schreef De kracht van passie, een boek over het belang van passie voor bedrijven. De stelling van Moers is dat goed geleide bedrijven hun medewerkers kunnen opzwepen tot bevlogenheid en dus tot betere prestaties. Logisch natuurlijk, omdat het altijd leuker is om te werken in een bedrijf dat het goed doet. Overigens is de auteur een levend bewijs van zijn eigen stelling, want dit boek blinkt vooral uit door de passie van Paul Moers zelf.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden