OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
6 resultaten
recensie
Marketing
2 augustus 2011
Judy Bos - de Ruijter
2-3 minuten leestijd
Jan van Setten geeft met zijn boek 'De klantenfluisteraar' frisse inzichten in maximale klantbeleving. Met voorbeelden doorspekt met humor maakt hij duidelijk wat er bij velen ontbreekt aan het verhogen van de klantwaarde. Hij laat zien wat het je kan opleveren als je de ander behandelt zoals de ander behandeld wil worden én wat vooral te laten. Leef je grondig en enthousiast in en leef je daarna enthousiast en interessant uit!
recensie
Organisatiekunde
2 augustus 2011
Judy Bos - de Ruijter
2-3 minuten leestijd
'Hartelijk georganiseerd' van Jacky van de Goor geeft je waardevolle inzichten, concrete handvatten en inspiratie voor succesvolle ontwikkeling van de organisatiecultuur. Vanuit bezieling, de oproep en doorleefde noodzaak naar beweging en volharding om de organisatiecultuur blijvend te verbeteren. Overwin de zuigkracht van de verborgen loyaliteit, stap uit de comfortzone en realiseer de gezamenlijke droom! De droom waarin de waarden en de telos, het levensdoel van de organisatie, tot uiting komen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
2 augustus 2011
Judy Bos - de Ruijter
Sta jij er wel eens bij stil dat niet de situatie maar je gedachte over die situatie je ongelukkig maakt? In 'De kracht van gedachten' van Martijn Frijters pak je je eigen belemmerende overtuigingen aan en maak je nieuwe behulpzame gedachten en krachtige overtuigingen. Je brein wordt uitgedaagd door een combinatie van psychologie, neurologie en wetenschappelijk onderbouwde studieresultaten. Essentieel zijn een groeimindset en training van je hersenen als spieren in 40 dagen!
recensie
Algemeen management
20 juni 2011
Judy Bos - de Ruijter
'Eerste hulp bij samenwerken' geeft inzicht in samenwerkingskunde, veertig modellen voor succesvolle samenwerkingsverbanden tussen organisaties. Samenwerken tussen organisaties, wat komt er allemaal bij kijken? Hoe maken we er een succes van waar alle partijen meerwaarde uit halen en hoe blijven we succesvol samenwerken? Robin Bremekamp neemt je mee aan de hand van tien sleutelvragen over samenwerkingsvraagstukken en geeft inzicht in wanneer welke modellen toepasbaar zijn. Je krijgt verschillende inspirerende brillen aangereikt om naar de werkelijkheid te kijken en concrete handvatten om succesvolle samenwerkingsverbanden aan te gaan.
recensie
Organisatiekunde
16 juni 2011
Judy Bos - de Ruijter
'Procesregie' van Dees van Oosterhout geeft inzicht in de verschillen tussen procesmatige en een projectmatige aanpak. Wat is de sleutel van het succesvol realiseren van complexe vraagstukken? Procesregie creëert eerst gedragen besluitvorming tussen de diverse samenwerkende organisaties voordat een projectmatige aanpak gestart kan worden. De verschillen in de rollen van de regisseur, projectleider en de opdrachtgever worden helder gemaakt. De focus van dit boek ligt bij vraagstukken van (semi) overheidsinstellingen die veelal te maken hebben met politieke besluitvorming.
recensie
Verandermanagement
11 maart 2011
Judy Bos - de Ruijter
2-3 minuten leestijd
'Hoe krijg ik ze zover?' is inspirerend en vlot geschreven. Een snuifje provocatieve humor om wakker te schudden van onbewust naar begrip en het daadwerkelijk realiseren van doelen door gedragsverandering. Jan van Setten verstaat de kunst om de kracht van NLP te beschrijven zonder dit expliciet te benoemen. Hij maakt levendige voorstellingen zodanig dat het je pakt en jij het voelt. Hij nodigt je uit tot experimenteren en verlaagt daarmee de drempel om echt aan de slag te gaan!