OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
23 resultaten
recensie
Personeelsmanagement
23 augustus 2016
Johan Bel RM
2-3 minuten leestijd
De droomprins en de waarzegster is geschreven door Wim Huizing met ondersteuning van Jaqueline Pama. De ondertitel ‘daar waar ziel en zakelijkheid elkaar ontmoeten’ geeft aan dat het boek een verband legt tussen spiritualiteit en het bedrijfsleven.
recensie
Marketing
18 maart 2015
Johan Bel RM
De titel van ‘De marketing monnik’ prikkelde mij om dit boek direct te bestellen, want het impliceert de dualiteit die er bestaan kan tussen commercie en ethiek. De schrijver Klaas Klunder doet dan ook een goede poging om dit in beeld te brengen. Ik was vooraf erg benieuwd naar de boodschap van het boek, want zou het niet mooi zijn om zuiver ethisch te handelen en daarmee (of desondanks) een waardevol bedrijf op te kunnen zetten?
recensie
Reclame en verkoop
27 januari 2015
Johan Bel RM
‘Managementroman voor professionals die (niet) willen verkopen’, dat staat op de omslag van het boek ‘Creëer een band met je klant’ van Bart Groothuis. Ik heb het boek geregeld weer aan de kant gelegd voordat ik ‘em begon te lezen, want wat kun je nou nog schrijven over dit onderwerp. Maar de schrijver heeft me toch blij verrast.
recensie
Algemeen management
5 december 2014
Johan Bel RM
Met zijn nieuwste boek toont Herman Toch weer eens zijn fantastische gevoel voor de tijdgeest aan. ‘Happy Profit’ is een vervolg op de bestseller ‘Transformeren om te overleven’.
recensie
Strategisch management
20 maart 2014
Johan Bel RM
David Taylor is stichter en managing partner van Brandgym. Als expert in merken schreef hij het Boek ‘Grow the core’ met als ondertitel ‘Laat je merk groeien vanuit de kern’. Zijn pleidooi in dit boek is om in tijden van crisis juist te focussen op de kern en van daaruit groei te zoeken, in plaats van nieuwe markten aan te boren of nieuwe producten te ontwikkelen.
recensie
Marketing
12 maart 2014
Johan Bel RM
Nirmalya Kumar, professor marketing en mededirecteur van de Aditya Birla India Centre aan de London Business School, en Jan-Benedict Steenkamp, professor marketing aan UNC Kenan-Flagler, leveren een uitstekende prestatie met hun boek 'Brand breakout'. Het heeft de ondertitel 'Hoe merken uit opkomende markten de wereld veroveren'.
recensie
Marketing
20 februari 2014
Johan Bel RM
Wat een heerlijk boek is dit, het leest als een jongensboek. ‘Vlinder in de boksring’ komt van de hand van Erwin Wijman, José Evers en Piet Hein Smit. Het gaat over challengers in de markt, over bedrijven die de regels van het spel weten te veranderen. Echte rebellen dus. Stiekem hoop je dat dat jezelf nog eens overkomt, maar in je hart weet je dat daar heel veel lef, creativiteit of soms heel diepe zakken voor nodig zijn.
recensie
Marketing
20 februari 2014
Johan Bel RM
Welkom in de nieuwe wereld, dacht ik toen ik het boek ‘De Curve’ van Nicholas Lovell las. Deze Engelsman beschrijft de nieuwe economische principes en nieuwe verdienmodellen in het digitale tijdperk. Een must read voor marketeers en ondernemers, want ‘De Curve’ geeft inzicht hoe je in de toekomst nog geld kan verdienen.
recensie
Marketing
20 februari 2014
Johan Bel RM
1-2 minuten leestijd
Welkom in de nieuwe wereld, dacht ik toen ik het boek ‘De Curve’ van Nicholas Lovell las. Deze Engelsman beschrijft de nieuwe economische principes en nieuwe verdienmodellen in het digitale tijdperk. Een must read voor marketeers en ondernemers, want ‘De Curve’ geeft inzicht hoe je in de toekomst nog geld kan verdienen.
recensie
Marketing
23 oktober 2013
Johan Bel RM
Registermarketeers Eric van Arendonk, Adriaan Polderman en Karel Smit leveren na twee jaar studie hun boek 'Neuromarketing, maximale impact met marketing en communicatie' op. Het is volledig gewijd aan deze nieuwe discipline. Neuromarketing zal marketeers veel beter in staat stellen om het klantengedrag te voorspellen en zal zeer waarschijnlijk een enorme invloed gaan krijgen op marketingstrategie, marktonderzoek, productmanagement, merkenbouw en communicatie. En daarmee is dit boek een must voor marketeers die hun vak serieus nemen.
recensie
Marketing
17 september 2013
Johan Bel RM
'Klanten komen altijd van rechts' is het eerste boek van schrijfster Maria Boelens-Zweep. Dit boek is volledig gewijd aan klantvriendelijkheid en klantgerichtheid in de detailhandel.
recensie
Marketing
5 september 2013
Johan Bel RM
Paul Moers stort zich met zijn 'Dienstbaar zijn is het nieuwe goud' op het onderwerp dienstbaarheid. Dat lijkt uitgekauwd, maar de schrijver maakt je al snel duidelijk dat dit niet het geval is. Met wat mooie oneliners weet hij de lezer vanaf het begin al te prikkelen: '8 stappen om je klant te verdienen' en 'verras de klant, voordat deze jou verrast'.
recensie
Marketing
18 juli 2013
Johan Bel RM
2-3 minuten leestijd
'Het succes van Internal Branding' is een vervolg op 'Internal Branding in de praktijk'. De schrijvers Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Linda Rutten hebben hun kennis in vijf jaar verrijkt en verdiept en geven dit mee aan de lezers van hun nieuwe boek.
recensie
Economie
8 maart 2013
Johan Bel RM
1-2 minuten leestijd
'We leven in tijden van maatschappelijke transitie. De roep om 'het moet anders', om duurzaamheid en een nieuwe economie is groot'. Daarmee opent de toelichting op de achterzijde van het boek 'Werken aan de Weconomy'. Dit boek is tot stand gekomen door bijdrages van 30 verschillende auteurs, onder redactie van Jan Jonker, hoogleraar Duurzaam Ondernemen.
recensie
Marketing
22 februari 2013
Johan Bel RM
Wat een uitstekend boek is dit, één van de betere marketingboeken van de laatste jaren. De schrijver van 'Transformeren om te overleven' is Herman Toch. Deze Belg is in staat geweest om een heldere visie op de ontwikkeling van het marketingvak te geven en handvaten aan CEO's en marketeers aan te reiken om te werken aan echt duurzame groei.
recensie
Marketing
7 februari 2013
Johan Bel RM
2-3 minuten leestijd
Michiel van de Watering schreef het boek 'Marketingkassa', met als ondertitel 'Accountability voor de resultaatgedreven marketingorganisatie'. Dit onderwerp haakt zonder meer in op de actualiteit, want juist in economische mindere tijden wordt er scherp op marketingkosten gelet en is het belang om de effecten van marketinginspanningen aantoonbaar te maken bijzonder groot.
recensie
Ondernemen
3 januari 2013
Johan Bel RM
1-2 minuten leestijd
Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Judith Tielen schreven gezamenlijk het boek 'Businessplan op 1 A4' met als ondertitel 'Word succesvoller met OGSM'. OGSM staat voor Objectives, Goals, Strategies en Measures en vormt de kern van dit boek.
recensie
Marketing
11 december 2012
Johan Bel RM
'Cross Channel Excellence, handboek voor geïntegreerd kanalenmanagement' luidt de titel van het boek dat Mike Hoogveld schreef. En die titel geeft precies weer wat je van dit boek en van Hoogveld mag verwachten: uitmuntendheid in kanalenmanagement.
recensie
Marketing
19 november 2012
Johan Bel RM
1-2 minuten leestijd
'Basisboek Online Marketing' van Marjolein Visser en Berend Sikkenga is een echt basisboek. De waarde van de gepresenteerde informatie is afhankelijk van je kennisniveau op het gebied van online marketing. Deze is groot als je nog niet veel kennis hebt.
recensie
Organisatiekunde
31 oktober 2012
Johan Bel RM
2-3 minuten leestijd
Zodra 'Duurzaam ondernemen waarmaken' van Rob van Tilburg, Mara Francken, Rob van Tulder en Andrea de Rosa uitkwam heb ik het direct besteld. Ons marketingbureau adviseert bedrijven op het gebied van duurzame marketing, dus dit leek me een uitgelezen kans om mijn kennis op dit terrein te vergroten. En daarin ben ik niet bedrogen uitgekomen.