OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2480000

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    9 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    6 maart 2014
    Yvette Bartholomée
    2-3 minuten leestijd
    Het nieuws is overal en altijd beschikbaar: op je pc, telefoon of tablet, op tv, of gewoon in de krant. Nú belangrijk, en daardoor ook de ultieme afleiding. Alain de Botton doet in zijn boek ‘Het nieuws: een gebruiksaanwijzing’ precies wat hij in de titel belooft. Hij geeft een handleiding die je kan helpen de niet aflatende stroom informatie die op je af komt te hanteren, te duiden en zelfs te gebruiken om je leven beter te maken.
    recensie
    13 februari 2014
    Yvette Bartholomée
    1-2 minuten leestijd
    Twee jaar lang was Hans Achterhuis Denker des Vaderlands. Het boek 'Tegendenken' bundelt de discussies die Trouwjournalist Peter Henk Steenhuis in die twee jaar met hem voerde. Over de Eurocrisis, de logica van de vrije markt, politiek en de gezondheidszorg, alles wat in die twee jaar actueel was en nu nog steeds is.
    recensie
    Communicatie en media
    8 mei 2013
    Yvette Bartholomée
    2-3 minuten leestijd
    Digitale media zijn niet meer weg te denken uit ons huidige leven. Hoe is ons leven eruit gaan zien met al die digitale communicatietechnologie, en hoe zou het er in het beste geval uit kunnen zien? Dat bespreekt technologiedeskundige Tom Chatfield in 'Floreren in het digitale tijdperk'.
    recensie
    Economie
    21 maart 2013
    Yvette Bartholomée
    2-3 minuten leestijd
    Niet alles is te koop. Dat is niet alleen de titel van Michael Sandels nieuwe boek, maar ook zijn voornaamste stelling. Waarom niet alles te koop kan of mag zijn, werkt hij uit door op verschillende terreinen te bekijken hoe de marktlogica praktijken verandert en corrumpeert. Dit is een boek dat je oppakt om het niet meer weg te leggen. Een boek dat iedereen moet lezen die zich wel eens ongemakkelijk voelt bij ontwikkelingen in onze maatschappij, en woorden wil vinden voor dat ongemak.
    recensie
    Werk en loopbaan
    22 februari 2013
    Yvette Bartholomée
    2-3 minuten leestijd
    Een boek dat de 'schatkamer van het menselijk weten over werk plundert' en tegelijkertijd een heel praktische aanpak biedt, dat is 'Werk vinden dat bij je past' van Roman Krznaric. Het combineert intelligente analyses met concrete stappen die je kunt zetten in de zoektocht naar werk dat bij jou past. Een zelfhulpboek dat ruimte biedt in plaats van de enig juiste benadering voor te schrijven.
    recensie
    Communicatie en media
    30 augustus 2012
    Yvette Bartholomée
    2-3 minuten leestijd
    Susan Cain houdt in 'Stil' een pleidooi voor, zoals het in de ondertitel heet, 'de kracht van introvert zijn in een wereld die niet ophoudt met kletsen'. De norm in onze huidige maatschappij, zo constateert Cain, is extraversie.
    recensie
    IT-management / ICT
    24 mei 2012
    Yvette Bartholomée
    Als je last hebt van paranoia, dan laat je 'De digitale schaduw' van Dimitri Tokmetzis beter liggen. Maar verder zou dit boek voor iedereen verplicht leesvoer moeten zijn. Het laat namelijk zien hoe je persoonlijke gegevens – en nee, dat zijn bij lange na niet alleen je berichtjes op Facebook – een eigen leven gaan leiden. Niet los van je, maar als je digitale schaduw, die je telkens en waar dan ook vooruitsnelt.
    recensie
    Economie
    16 april 2012
    Yvette Bartholomée
    'Weten is meer dan meten' van Tobias Reijngoud onderzoekt aan de hand van gesprekken met opinieleiders wat er verloren gaat als marktwerking en de bijbehorende financieel-economische motieven de dienst uitmaken. Wat zijn de gevolgen voor het onderwijs, de zorg, het bedrijfsleven, het milieu – kortom, voor onze samenleving – als het alleen nog maar gaat over rendement, efficiency en klantgerichtheid? Door te zoeken naar alternatieven voor het marktdenken geeft Reijngoud een aanzet tot verder denken, lezen en discussiëren over dit thema.
    recensie
    Financieel management
    21 maart 2012
    Yvette Bartholomée
    3-4 minuten leestijd
    Crisis op de beurs, speculeren op dalende koersen, aandeelhoudersactivisme, opties en termijncontracten: het economiekatern van de krant staat er vol mee. En toch komen de bovenstaande termen daar niet vandaan, maar uit een boek dat de aandelenhandel in de 17e eeuw beschrijft. Lodewijk Petrams 'De bakermat van de beurs' neemt je mee op een fascinerende reis terug in de tijd. Voor iedereen die wil begrijpen wat er op de beurs gebeurt, toen en nu.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden