OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2518044

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    3 resultaten
    recensie
    Projectmanagement
    7 november 2013
    Peter Jansen
    3-4 minuten leestijd
    Projecten worden niet alleen ingezet bij de ontwikkeling van een nieuw product, maar ook bijvoorbeeld in de bouw, de invoering van een nieuw systeem, een evenement organiseren of bij een reorganisatie. Het boek 'Projectaanpak in zes stappen' van Roel Grit (eveneens schrijver van de bestseller 'Projectmanagement') beschrijft een 6-stappenmethode en is een zeer handig en laagdrempelig naslagwerk voor een ieder die wel eens betrokken is bij een project in een professionele omgeving.
    recensie
    Internet en social media
    24 april 2013
    Peter Jansen
    Bedrijven besteden meer en meer van hun tijd en budget aan social media. Maar om welke reden gebruiken zij social media eigenlijk? Zijn social media een doel op zich? Op welke wijze pakt men social media aan? Is de wijze waarop social wordt ingezet media effectief? Of komt het bedrijf er een jaar na het opzetten achter dat het budget eigenlijk in een bodemloze put is gegooid? Sjef Kerkhofs en Robbert Gangadin geven in het boek 'Social Media Marketing – Van strategie naar operatie' een zeer goede handleiding voor het opzetten van een social media strategie, zodat deze vervolgens succesvol in praktijk kan worden gebracht.
    recensie
    Leiderschap
    2 januari 2013
    Peter Jansen
    2-3 minuten leestijd
    Talloze managementtheorieën zijn in de historie ontwikkeld, onderzocht en geïmplementeerd. In het boek 'De grootste managementdenkers aller tijden' worden onder redactie van Ian Wallis de bekendste managementdenkers met hun theorieën en de toepassing daarvan belicht. Achttien gastauteurs geven korte boekbesprekingen van de werken van deze managementdenkers. Wie waren deze denkers? Wat dreef hen? Welke impact hebben zij (gehad)? Dit maakte mij als startend organisatieadviseur razend nieuwsgierig, maar is dit hét boek voor een starter of een boek om opgedane kennis bij te spijkeren?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden