OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
8 resultaten
recensie
Algemeen management
16 september 2024
Hanneke de Wit
3-4 minuten leestijd
Creativiteit is ongrijpbaar, het is lastig om uit te leggen hoe het werkt. Sommige mensen kunnen dat wel en schrijven er ook nog een goed boek over. André van Straten is er daar een van en met ‘De creatieve revolutie’ helpt hij jou om je creativiteit gericht in te zetten. Zelfs als je denkt dat je niet creatief bent.
recensie
Ondernemen
20 februari 2024
Hanneke de Wit
3-4 minuten leestijd
High end? Daar hebben sommige ondernemers een beetje moeite mee. Niets voor mij, al die glitter en glamour. Is het niet te hoog gegrepen? Als ik zulke hoge prijzen ga vragen, kom ik dan niet zonder klanten te zitten? En trouwens, high end is toch alleen voor businesscoaches?
recensie
Reclame en verkoop
16 februari 2024
Hanneke de Wit
2-3 minuten leestijd
‘De kunst van high end sales’ is het logische vervolg op ‘De kunst van high end ondernemen’, het eerste boek van Meriam Slijkerman. Onmisbaar, want high end ondernemen vraagt om een andere manier van verkopen. Omdat je met hogere prijzen werkt, maar vooral met andere klanten, met hun eigen, specifieke behoeftes en voorkeuren.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
15 november 2023
Hanneke de Wit
3-4 minuten leestijd
Als je verwacht dat dit boek gaat over hoe perfectionisme ons minder dient dan we denken en hoe je minder perfectionistisch wordt, dan is het niet voor jou. ‘De perfectieparadox’ gaat over de kapitalistische wegwerpcultuur waarin we leven, waarin alleen het allerbeste ertoe doet en iedereen moet excelleren. Perfectionisme is dus geen persoonlijke maar een culturele obsessie.
recensie
Communicatie en media
8 augustus 2023
Hanneke de Wit
3-4 minuten leestijd
Zonder dat we het weten pitchen we bijna dagelijks. Kinderen zijn er kampioen in. Toch worden we nerveus als we gevraagd worden een pitch te houden. Omdat alle ogen dan op ons gericht zijn en we denken dat we niet weten hoe het moet. Daar brengt Ralf Fleuren met zijn boek ‘Pitchen met power’ verandering in.
recensie
Communicatie en media
30 juni 2023
Hanneke de Wit
4-5 minuten leestijd
In ‘Het koopinfuus’ laat Chantal Schinkels zien hoe de e-commerce ons beïnvloedt. Er zijn zoveel manieren om meer te verkopen dat je als ondernemer wel gek zou zijn om er niets mee te doen. Want zonder verkoop geen bedrijf. Toch? Maar heb je er weleens bij stilgestaan hoe ethisch al die trucjes zijn?
recensie
Reclame en verkoop
16 juni 2023
Hanneke de Wit
3-4 minuten leestijd
Reclame maken kost bakken met geld en hoe groter het budget, hoe beter je het doet. Toch? Nee dus. Want hoewel er de afgelopen decennia veel veranderd is in de marketingwereld, blijft één ding altijd hetzelfde: mensen kopen van mensen. Dat is de belangrijkste boodschap van Erwin Wijman in Wat je verkoopt ben je zelf’.
recensie
Marketing
22 mei 2023
Hanneke de Wit
3-4 minuten leestijd
De markt is veranderd, maar marketing doen we nog op de oude manier. Leads verzamelen met downloads als lokkertje, webinars, en lukraak posten en adverteren op social media. En ons succes meten we af aan de statistieken die uit Google Analytics en Meta rollen.