OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
225 resultaten
recensie
Marketing
8 november 2024
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Van zuivere intenties naar een geloofwaardig verhaal met impact, is de ondertitel van ‘Sustainable storytelling’. Storytelling heeft bij mij een associatie waarbij ik me altijd afvraag of mij een verhaal op de mouw gespeld wordt. Is een story altijd geloofwaardig? Na het lezen van het boek ben ik om, ik geloof in storytelling.
recensie
Marketing
18 september 2024
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
‘Draaideurklanten’ van Berith Spoelstra is een boek over hoe je slim tactieken inzet om klantverlies te minimaliseren. Ik moet zeggen dat ik na het lezen kan concluderen dat de auteur daarmee de spijker op zijn kop slaat.
recensie
Reclame en verkoop
12 september 2024
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
‘Wat mocht, wat mag, what’s next?’ gaat over reclame door de jaren heen en wat dit met onze cultuur doet. Het boek neemt je mee over de ontwikkeling van de reclame vanaf 1960, waarbij het ontstaan van de Reclame Code Commissie en hun ontwikkeling door de jaren heen min of meer centraal staan.
recensie
Projectmanagement
5 september 2024
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
‘Hé, een nieuw boek van Goldratt?’ dacht ik, terwijl ik me realiseerde dat hij niet meer onder ons is. Zijn boeken las ik zo’n twintig jaar geleden met plezier. Wat toen opviel was zijn schrijfstijl in combinatie met een gedegen inhoud. Een managementboek in de vorm van een verhaal.
recensie
Marketing
6 mei 2024
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
‘Speek de taal waarmee je gedrag stiekem stuurt’, zo luidt de ondertitel van het zonder meer leuke boekje ‘Bromvliegtaal’ van Tim den Heijer. De auteur gaat met dit boek verder op het thema ‘bromvlieg’, waarover hij al meerdere boeken heeft geschreven.
recensie
Marketing
26 maart 2024
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Klantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe krijg je echte klantgerichtheid in de haarvaten van je organisatie? Zodat je een sterke, klantgerichte organisatie bouwt die succesvol blijft in een steeds veranderende markt? Met deze omschrijving geven de auteurs van ‘Klant-DNA’ de inhoud van hun boek weer.
recensie
Algemeen management
14 februari 2024
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Een aantal jaren geleden kreeg ik ‘Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt’ van Dale Carnegie in handen. Carnegie is een Amerikaanse auteur en bedenker van beroemde cursussen in zelfverbetering, bedrijfsontwikkeling en spreken in het openbaar. De ondertitel van dit recent uitgebrachte boek, ‘Pak de regie’ luidt: vanuit de visie van Dale Carnegie. Met veel belangstelling ben ik het gaan lezen.
recensie
Marketing
11 januari 2024
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Steven van Belleghem heeft een prima reputatie als auteur. ‘De Ruwe Diamant’ oogt in eerste instantie toch wat algemeen, met de ondertitel; ‘meer dan 100 concrete tips om een sterke klantencultuur uit te bouwen’. Daar zijn al vele boeken over geschreven... Wat heeft Van Belleghem daaraan toe te voegen?
recensie
Psychologie
10 januari 2024
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De bromvliegmethode is mij niet vreemd. Eerder las ik ‘Het bromvliegeffect’ van dezelfde auteurs. Dit nieuwe boek is een vervolg, waarin nu de methode uit de doeken wordt gedaan. De auteurs gaan in op de vraag hoe je deze vorm van gedragsverandering toepast in een organisatie. Soms subtiel en soms duidelijk zichtbaar. Dit alles met een duidelijk stappenplan.
recensie
Algemeen management
19 september 2023
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
‘Terwijl er door HR en leidinggevenden gezegd wordt dat de organisatie valt of staat met medewerkers, is er opvallend weinig aandacht voor hoe mensen écht in elkaar steken, en waarom ze doen wat ze doen’, aldus Danny Mullenders, auteur van ‘Daarom doen ze dat’.
recensie
Marketing
7 augustus 2023
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Een nieuw studieboek over strategisch brand design. Niet het eerste boek over dit belangrijke onderwerp binnen het marketingvak. Meer dan 250 pagina’s lijkt veel maar ik kan je zeggen, voor dit onderwerp valt het wel mee.
recensie
Communicatie en media
11 april 2022
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Een boek over een actueel onderwerp: ‘Inclusieve communicatie’. Met als ondertitel ‘Alles wat je moet weten om een divers publiek te bereiken’. Altijd fijn als een boek een actueel thema bij de horens vat, en mij beter laat begrijpen wat het inhoudt en hoe ik er op strategische wijze mee om kan gaan. En dat doet dit boek.
recensie
Verandermanagement
16 februari 2022
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
De retorische vraag ‘Willen we over 100 jaar nog bestaan?’ zorgde begin 2014 voor de aanvang van radicale veranderingen bij Decathlon. Decathlon, ons verhaal bevat het verhaal vanuit de invalshoek van medewerkers van Decathlon.
recensie
Algemeen management
1 december 2021
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
De titel van dit handzame boek belooft heel wat: De 11 beste online verdienmodellen, hoe je je onderneming toekomstproof maakt. In het eerste gedeelte wordt die belofte zeker waargemaakt.
recensie
Marketing
10 november 2021
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
‘De formule voor een extreem succesvolle virale businessstrategie’, dat is de belofte op het omslag van het boek Zoonotic van Carole Lamarque.
recensie
IT-management / ICT
5 oktober 2021
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Een tipje van de sluier over wat ons te wachten staat aan verdere automatisering en robotisering. Dat is de samenvatting van het interessante boek Mensen worden robots, Robots worden mensen van Mike van Rijswijk.
recensie
Communicatie en media
7 september 2021
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
‘Tips en tricks voor de communicators van vandaag en morgen', luidt de ondertitel van Het communicatie DNA. Een boek met een rijke schakering aan ervaringen van de auteur en anderen die het communicatie-vak uitoefenen.
recensie
Psychologie
6 augustus 2021
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Het bromvliegeffect is mij niet vreemd. Zodra dit gezoem in ons huis klinkt, springt mijn vrouw op en grijpt de vliegenmepper. Er volgt dan een hilarische achtervolging waarbij in 90 procent van de gevallen de bromvlieg het moet ontgelden. Wat zo'n klein beestje een energie bij haar losmaakt is ongekend. Het is een mooie metafoor voor de inhoud van dit leerzame boek.
recensie
Algemeen management
13 juli 2021
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
'Hoe een verziekte overheidscultuur kan blijven bestaan', zo luidt de ondertitel van Brand in Amsterdam van Leen Schaap. Het boek is onthutsend en daarmee bijzonder leerzaam. Soms geloof je niet wat je leest.
recensie
Personeelsmanagement
6 juli 2021
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
'Hoe blije medewerkers verandering duurzaam succesvol maken', zo luidt de ondertitel van Happy change. Ik kan me voorstellen dat blije medewerkers uit zichzelf al positief tegen veranderingen staan.