OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
6 resultaten
recensie
Projectmanagement
29 september 2010
Marinus Grootenboer
Als ervaren projectmanager ben ik bekend met meerdere projectmanagementmethodieken. In andere methodieken wordt het onderwerp van dit boek aangeduid met communicatie. Ik was dus zeer benieuwd hoe door René Hombergen met het onderwerp afstemmen omspringt. Het boek 'Afstemmen', Afstemmen met de omgeving, is er een uit de serie A4- Projectmanagement.
recensie
IT-management / ICT
7 september 2010
Marinus Grootenboer
Het boek 'IT en management' is er een uit de serie I-Tracks. Jos Gielkens brengt in dit studieboek de praktijk dichtbij de theorie door een casus en veel voorbeelden.
recensie
16 juli 2010
Marinus Grootenboer
2-3 minuten leestijd
'De Wereld in 2100', geschreven in 2009 door George Friedman, doet een aantal voorspellingen over de politieke verhoudingen voor de komende 100 jaar. George Friedman is een Amerikaanse politicoloog en futuroloog die politieke en strategische adviezen geeft aan het bedrijfsleven. Hij is dus beroepsmatig dagelijks bezig het politieke toneel te analyseren. Vanuit deze ervaring geeft hij een 'totaalvisie' over hoe het verder zal/kan verlopen met de spelers op het wereldtoneel.
recensie
IT-management / ICT
19 mei 2010
Marinus Grootenboer
'Handboek ITIL implementeren: de menselijke methode' is geschreven door René Verweijmeren, Mathijs Valk, Luc Timmers, Caspar Looijaard, Jeroen Jacobs, Marc Hendriks en Hans van Eldijk. Voorwaar een heel team en een uitdaging om met zoveel medewerkers een consistent verhaal te componeren, maar daar zijn zij goed in geslaagd.
recensie
Economie
14 september 2009
Marinus Grootenboer
2-3 minuten leestijd
Fareed Zakaria biedt in 'De wereld na Amerika' een interessante visie op de rol van de Verenigde Staten in de wereld, zowel in verleden, heden als toekomst. De titel van het boek kan de indruk wekken dat deze rol is uitgespeeld, maar volgens de auteur is dit zeker niet het geval. Zijn rol zal zeker veranderen en zoals Amerika in het verleden al meerdere malen veerkracht en aanpassingsvermogen heeft getoond, zo zal dat nu ook wel het geval zijn.
recensie
Strategisch management
4 februari 2009
Marinus Grootenboer
Het boek 'Branchmarking' is geschreven door Rob Adams en handelt over marketing, verkoop en innovatie. Het draagt ideeën aan voor bedrijven en marketeers, hoe zich te onderscheiden in de markt. Zowel voor het verkopen van producten alsook het presenteren van jezelf . Het boek is een bron van inspiratie voor iedereen die zich wil verbeteren in de wereld waarin zij of hij opereert. Het is niet geschreven als een traditionele handleiding, die volgens een standaardstramien of methode, een bepaald denkbeeld, techniek of systeem wil aanleren. Integendeel, het is een uitgebreide verzamelingen van suggesties, ervaringen, wijze uitspraken en praktijkvoorbeelden, maar dan wel zo praktisch dat de lezer er direct mee aan de gang kan.