Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Sex, The City & The workplace

Afgelopen dinsdag ging Sex and the City, de film, eindelijk in première. Vanaf vrijdag kunnen vrouwen in Amerika deze feelgood movie over het leven van vier ambitieuze carrière vrouwen in New York City gaan zien. Een (r)evolutie dreigt nu vrouwen hoger opgeleid zijn en meer verdienen.

Bertrand Weegenaar | 30 mei 2008 | 1-2 minuten leestijd

Afgelopen dinsdag ging Sex and the City, de film, eindelijk in première. Vanaf vrijdag kunnen vrouwen in Amerika deze 'feelgood movie' over het leven van vier ambitieuze carrière vrouwen in New York City gaan zien. De film is na vier jaar wachten de opvolger van de zeer succesvolle serie Sex and the City. De hoofdrolspelers waren continue op zoek naar mannen. zaten in verkeerde relaties en verdienden dat het een lust was. Het is een serie waar de vrouwen in mijn huishouding gek van waren. Ik heb het niet begrepen. Terwijl wij in Nederland polderden over glazen plafonds die vrouwen de doorstroming belemmerden, grepen Carrie, Miranda, Charlotte en Samantha kans op kans.

Moeite met relaties hadden vaak de mannen, want de vrouwen waren slimmer, emotioneel sterker, hoger opgeleid, en ze wapperden beduidend meer met hun creditcards. De hippe dertigers uit de serie zijn nu iets hippe veertigers geworden en het blijft film. De werkelijkheid heeft het verhaal uit het oorspronkelijke boek van 1997 van Candace Bushnell inmiddels ingehaald. Vrouwen tussen de 20 en 30 in New York City zijn hoger opgeleid dan hun mannelijke leeftijdsgenoten. Ons ego lijdt hieronder. Bekijk het item in het NOS Journaal.

Onder het kopje Vrouwen en carrière is flink wat leesmateriaal te vinden. Meer een tip voor de heren onder deze lezers. Ook in Nederland staat deze (r)evolutie te wachten. Er stromen al meer vrouwen dan mannen de hogescholen en universiteiten uit. Wachten is tot ze dat te gelde gaan brengen.

Over Bertrand Weegenaar

Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business. 

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden