Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Managementboek van het Jaar 2014

‘Dit boek gaat voorop in de nieuwe realiteit. Het is conceptueel en praktisch tegelijk en daagt een breed lezerspubliek uit om nieuwe wegen in te slaan. Bovendien is het erg mooi vormgegeven!’ – aldus de jury.

Justin van Lopik | 18 april 2014 | 1-2 minuten leestijd

Zakendoen in de nieuwe economie van Marga Hoek is uitgeroepen tot het Managementboek van het Jaar 2014. De jury maakte gisteravond de winnaar bekend tijdens het jaarlijkse Managementboekengala in de Rode Hoed te Amsterdam. Het evenement en de verkiezing, inmiddels voor het elfde jaar op rij georganiseerd, zijn beide initiatieven van internetboekhandel Managementboek.nl.

Over de auteur

Marga Hoek is CEO van ‘De Groene Zaak’, een ondernemersplatform waarbij meer dan 160 bedrijven zijn aangesloten die zich actief bezighouden met duurzaamheid. Daarnaast staat zij sinds begin november aan het roer van Het Groene Brein, het wetenschappelijk equivalent van De Groene Zaal waarin 60 wetenschappers vanuit diverse disciplines zich hebben verenigd om de wetenschap ten dienste te stellen van de vorming van een duurzame en innovatieve economie.

De titel Managementboek van het Jaar geldt als toonaangevend in het vakgebied management. Eerdere winnaars waren onder andere Joep Schrijvers met Hoe word ik een rat? Jeroen Smit met Het drama Ahold en Menno Lanting met zijn bestseller Connect!. In 2013 werd Leren samenwerken tussen organisaties van Edwin Kaats en Wilfrid Opheij bekroond.

Voor de editie 2014 beoordeelde de jury ruim 250 boeken, wat resulteerde in een longlist met 45 titels. Uiteindelijk werd de winnaar gekozen uit de volgende shortlist:

Versimpelen van Jan-Peter Bogers, Reclame. Dood of levend van Fons van Dyck, Zakendoen in de nieuwe economie van Marga Hoek, No Way van Bruno Rouffaer en Van Cijfers naar Waarden van Kees Tillema.

Over Justin van Lopik

Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden