Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Thinkers 50 Awards

Elke twee jaar verkiest een zeer select en hoogwaardig gezelschap internationale managementgoeroes de beste publicaties én initiatieven die het bedrijfsleven hebben geholpen of kunnen gaan helpen. De hoogste waardering gaat naar de beste ‘thinker’ van dat moment. 

Bertrand Weegenaar | | 1-2 minuten leestijd

De titel van dit festijn dat op 9 november in Londen zijn beslag krijgt, is ‘Thinkers50’. De houder van de titel is Harvard professor Clayton Christensen. De prijswinnaars zijn doorgaans verbonden aan één van de grote businessschools.

Dit jaar worden er awards in categorieën als Strategy, Leadership en Innovation uitgereikt. Thinkers50 gaat flink met haar tijd mee. Moderne denkers passen niet meer in deze traditionele mallen. Daarom dit jaar nieuwe Awards in categorieën als Digital Thinking, Social Enterprise en Ideas into Practice.

Een mooie categorie deze laatsten omdat deze awards naar een bedrijf gaan die hun ervaring en kennis hebben geboekstaafd én bewust bezig zijn dit uit te dragen. De genomineerde zijn Haier, Red Hat (CEO Jim Whitehurst heeft onlangs het boek Open Organization gepubliceerd), Singularity University (met dragende krachten Peter Diamandis (Bold) en Ray Kurzweil (Het bouwen van het brein) en Zipcar (CEO Robin Chase heeft de bedrijfsstrategie in Peers Inc. uit de doeken gedaan). Het Nederlandse tintje wordt verzorgd door Yuri van Geest die als co-auteur van Exponential Organizations genomineerd is voor de Breakthrough Idea Award.

(De volledige indrukwekkende lijst is hier (http://thinkers50.com/t50-awards/2015-distinguished-achievement-awards-shortlist/) te bekijken. Voor elke categorie geldt: als je kennis hebt genomen van de inhoud van de boeken kun je echt meepraten.)

Over Bertrand Weegenaar

Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business. 

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden