Marjan Crabtree en Denise Hulst zijn beiden internetondernemer. Zij helpen ondernemers om met behulp van internet succesvol zaken te doen. In de loop van de jaren zijn zij tot de conclusie gekomen dat veel vrouwelijke ondernemers ‘verkopen' lastig vinden. Daarom hebben zij een methode ontwikkeld die gebruik maakt van de laatste inzichten in de neuromarketing en ons koopgedrag.
In het boek Lanceren kan je leren, omschrijven zij welke prikkels mensen helpen om een koopbeslissing te nemen en hoe je deze prikkels kunt inzetten bij een succesvolle lancering.
Een goede lancering is opgebouwd uit verschillende fases en in elke fase wordt een combinatie van verschillende prikkels ingezet. Bewust gebruik van taal die de hersens op een bepaalde manier prikkelen, is een belangrijk onderdeel van dit lanceringsproces.
Prikkels zijn onder andere:
- Wederkerigheid
- Nieuwsgierigheid
- Expertstatus
- Groepsgevoel
- Vertrouwen
- Anticipatie
- Verlangen en Pijn
Deze prikkels worden opgenomen in de verschillende lanceerfases. In het boek onderscheiden zij de volgende fases:
Uitvragen, Terugkoppeling, De Kans, De Verandering, Adoptie, Open je winkel en start de motoren, Promotie, Herinneringen, Sluitingstijd, De raket is los en De zachte landing.
In het boek worden verschillende soorten lanceringen beschreven en wanneer je welke lancering kunt doen.
Wil je meer weten over lanceren? Meld je dan aan voor dit gratis webinar.
Datum: 10 november 2016
Tijd: 12.25 - 13:00
Over Pierre Pieterse
Pierre Pieterse was tot februari 2022 hoofdredacteur van Managementboek Magazine.