Uit de lijst van boeken die in 2018 op de markt kwamen, stelde de zeskoppige vakjury eerder dit jaar een top 10 samen met boeken die je gelezen moet hebben als je je vak als management- of organisatieadviseur serieus neemt. De Shortlist bestond naast Design Thinking uit De Digitale Kooi (Arjan Widlak, Rik Peeters), Van Indammen naar laten stromen (Menno Spaan), Muurtje Factuurtje (Jan van de Poll), Instituut voor briljante mislukkingen (Paul Louis Iske), Managen moet (Martijn Jansen), Algoritmisering, wen er maar aan! (Jim Stolze), Denken in organisaties (Tjip de Jong, Joseph Kesseld), Netwerken met energie (Eelke Wielinga, Sjoerd Robijn), Voorbij de managementmaatschappij (Marjolein Quené).
Binnen deze top 10 sprongen Voorbij de managementmaatschappij en Algoritmisering, wen er maar aan! en Design Thinking er voor de jury uit. Uiteindelijk kozen zij unaniem voor het boek van van Guido Stompff. Stompff zelf over zijn prijs: 'Ik ben heel erg verrast, en dat is echt niet gespeeld. Ik heb dit boek namelijk niet voor jullie geschreven, maar voor een veel breder publiek, waaronder mijn studenten. En dat uitgerekend organisatieadviseurs – die ik heel hoog heb zitten – dit boek hebben gekozen tot het beste boek van 2019, is voor mij echt een kers op de taart.’
Bij het verschijnen van het boek interviewden wij Guido Stompff >
Over Karin de Zwaan
Karin werkt als marketeer bij Managementboek.