Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Onweerstaanbaar ondernemen - Drie succesversnellers

Succes, dat is niet iets wat je overkomt. Niet iets wat je aan komt waaien of wat je zomaar in je schoot geworpen krijgt. Het is iets waar je doelbewust naartoe werkt. Iets waar je elke dag bewust mee bezig bent. Alhoewel...

Pedro van Helden | 31 juli 2020 | 3-4 minuten leestijd

De meeste ondernemers zijn onbewust goed. Ze doen hun werk van nature erg goed, zijn betrouwbaar en werken met passie aan hun dienst of product. Ze bezitten een natuurlijke charme en werken op een prettige manier. Je kunt op ze rekenen en ze komen tot mooie resultaten. Je kent vast wel wat onbewust goede ondernemers. Misschien ben je er zelf wel een. Dat is fantastisch, maar er is zo veel meer mogelijk! In mijn boek leer ik je hoe je kunt transformeren van een onbewust goede ondernemer naar een bewust excellente ondernemer en hoe je daardoor groei voor jouw onderneming realiseert.

Het beste uit jezelf én de ander
Een bewust excellente ondernemer is zich bewust van alle kansen die zich dagelijks voordoen en laat weinig aan het toeval over. Deze ondernemer gaat gericht te werk en haalt het beste uit zichzelf en zijn samenwerking met de klant. Hoe de bewust excellente ondernemer dit doet? Met kleine simpele acties. In mijn werk als ondernemerscoach ontdekte ik namelijk dat je het succes van een onderneming in een sneltreinvaart brengt met drie simpele succesversnellers: De weggever, de elevatorpitch en de WOW-ervaring. De bewust excellente ondernemer zet deze succesversterkers op een slimme manier in. Graag licht ik een tipje van de sluier op: 

De weggever
Je overtuigt iemand pas écht van jouw toegevoegde waarde wanneer hij of zij je dienst of product kan ervaren. Zorg voor een laagdrempelige kennismaking: de weggever. Verkoop jij aardbeien op de markt? Geef een aardbei aan voorbijgangers en laat ze proeven. Ben jij tuinman? Geef een gratis tuinadvies. Ben jij financieel adviseur? Geef een gratis webinar boordevol waardevolle tips.

De elevatorpitch
Elke ondernemer is bekend met de term ‘elevatorpitch’, de meeste ondernemers hebben er een paraat, maar slechts een handvol ondernemers richt zijn of haar pitch op de juiste persoon. Je vergroot het bereik van je pitch wanneer jij jouw pitch richt op het netwerk van de luisteraar (en dus niet de luisteraar zelf). Vergelijk het effect maar eens: één persoon (de luisteraar) tegenover 250 mensen (het netwerk van de luisteraar). Zorg voor een duidelijk, begrijpelijk en makkelijk verhaal. Onthoud daarbij: hoe specifieker je pitch, hoe gemakkelijker je luisteraar de vertaalslag maakt naar mensen in zijn of haar netwerk. 

De WOW-ervaring
Vergroot het succes van je onderneming door bewust te streven naar een klantwaardering van een 9 of 10 (in plaats van een 7 of 8). Dat doe je door de verwachtingen van je klant in beeld te brengen, duidelijk te bepalen wat jij kunt leveren en vervolgens de verwachting van je klant te overtreffen. Dat kan door meer, sneller of extra te leveren. Verras de klant!

In mijn boek duiken we samen in de drie succesversterkers. Waaruit bestaat de succesversterker? Hoe bouw je ‘m op? Wanneer zet je ‘m in? Wat zorgt voor het succes van de succesversterker? En wat versterkt dat succes? Daarnaast laat ik je zien hoe je deze drie succesversterkers samenbrengt tot een mix die van jou een bewust excellente, succesvolle ondernemer maakt. Ga je écht aan de slag met dit boek? Dan levert je dat gegarandeerd meer klanten en minimaal 200% groei op.

Pedro van Helden helpt al meer dan tien jaar ondernemers aan meer klanten. Hij is een veelgevraagd spreker en directeur van Sparreo, dat gegarandeerde groei realiseert voor iedere ondernemer. Hij is de auteur van Onweerstaanbaar ondernemen.

Over Pedro van Helden
Pedro van Helden is een ondernemer pur sang. Na zijn studies bedrijfseconomie en fiscale economie (en een master strategic management) liep hij stage bij Solvid Ondernemen. Dat bedrijf nam hij in 2010 over. In de afgelopen tien jaar heeft Pedro veel bedrijven opgestart of gekocht, bewust laten groeien en weer verkocht. Als eigenaar en ondernemerscoach helpt hij samen met zijn teams van Sparreo, BaazZ en Solvid Ondernemen jaarlijks ruim duizend (startende) ondernemers met bedrijfsvoering, klantenwerving, financi‘n en groei. Daarnaast geeft hij trainingen op het gebied van klantgerichtheid, succesvol ondernemen en marketing. Zijn manier van werken en coachen is vernieuwend en laagdrempelig.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden