Het boek is geschreven met het idee om het directie, management en medewerkers makkelijker te maken om structureel met Klanthousiasme aan de slag te gaan.
In mijn eerste boek Theorie bestaat niet (over Klantgerichtheid in de praktijk) probeerde ik directie, management en medewerkers duidelijk te maken hoe simpel Klantgerichtheid eigenlijk kan zijn.
In nummer twee Het Inspiratieboek voor Klanthousiasme (een enthousiaste Klant heeft een verhaal) was de boodschap om iedereen duidelijk te maken dat er een groot verschil is tussen een tevreden medewerker en Klant (patiënt, burger etc.) en een enthousiaste. En hoe je die stap naar enthousiasme kunt maken.
Boek 3 Verleuken kan iedereen (Klanthousiasme in de praktijk) biedt met Verleuken, wat overigens veel meer is dan plezier maken, een hulpmiddel om op eenvoudige wijze medewerkers en Klanten enthousiast te maken.
Klanthousiasme is de overtreffende trap van Klanttevredenheid. Het voelt positief en brengt een glimlach op het gezicht. Collega's en Klanten merken dat. Iedereen weet dat medewerkers die het naar hun zin hebben, beter presteren en minder ziek zijn. Plezier is de basis voor Klanthousiast werken. Vreemd genoeg staat dat in weinig in bedrijfs- en afdelingsplannen.
Enthousiaste Klanten vertellen door en komen graag bij uw organisatie. Net zoals enthousiaste medewerkers graag bij de organisatie blijven en hun enthousiasme uitstralen richting Klanten, Burgers en/of patiënten.
Enthousiasme is echt iets heel anders dan tevredenheid. Waarom gebruikt dan vrijwel iedereen in Nederland het woord ‘Klanttevredenheid’? Wie in staat is om het enthousiasme van medewerkers en Klanten te verhogen, gaat het een stuk makkelijker krijgen.
Tijdens de presentaties, workshops en trajecten die ik bij Klanten mag draaien, kwam ik er achter dat Klanten het vaak moeilijk vinden om tijdens de drukte van alledag het onderwerp top of mind te houden. Hoe belangrijk of hoe leuk ze het ook vinden.
Dat bracht mij op het idee om hier iets voor te ontwikkelen. Zo ontstond 365 dagen Klanthousiasme. Het boek is een soort jaarkalender voor Klanthousiasme en geeft elke dag een tip ter inspiratie. Dat kan een uitspraak zijn, een vraag, een foto, een idee, een voorstel om even te brainstormen. Kortom van alles wat.
Ideaal om op het bureau te leggen en u dagelijks te laten inspireren, zodat het onderwerp top of mind blijft en u niet alles zelf hoeft te verzinnen. Want waarom zou u? Er zijn al zoveel goede ideeën die hun succes hebben bewezen.
De titel van het boek geeft precies aan wat het doel is: 365 dagen Klanthousiasme bieden. Elke dag een tip om geïnspireerd te blijven, door te pakken en plezier te maken. Het boek is zoals ik graag bekend wil staan: praktisch, inspirerend en voor iedereen te begrijpen en uit te voeren.
Laat u 365 dagen inspireren op het gebied van Klanthousiasme. En ga er mee aan de slag. Met veel enthousiaste Klanten en collega's als resultaat. Tel uit uw winst!
Feike Cats is Klanthousiasme- en Verleukerexpert, auteur en directeur van Houden van Klanten. Hij wordt veel gevraagd voor het verzorgen van presentaties, workshops en trainingen. Tevens ondersteunt hij organisaties, profit en non-profit, die werk willen maken van het enthousiasmeren van Klanten en medewerkers. Feike maakt daarbij gebruik van Verleuken (de moderne vorm van verbeteren) van de Klantgerichtheid (Feike noemt dat Klanthousiasme) om meer uit (bestaande) Klanten én medewerkers te halen. Hij is de auteur van 365 dagen Klanthousiasme.
Over Feike Cats
Feike Cats is klantgerichtheidexpert en schrijver van 6 boeken over dit thema. Hij is bedenker van de woorden 'Klanthousiasme', "Verleuken" en "werkgeleuk". Cats wordt veel gevraagd voor het verzorgen van workshops en inspiratiesessies. Hij helpt organisaties, profit en non-profit, die de Klantgerichtheid willen verbeteren om zodoende meer uit (bestaande) Klanten en medewerkers te halen.