Met een flinke dosis theorie over hoe je een spannende film maakt, veel voorbeelden en modellen, zoals de reis van de held, de drie-akten-structuur en het gebruik van archetypes, geeft het boek Storytelling van Joost Schrickx je de gereedschappen om het ‘corporate verhaal' te vertellen. Elk subhoofdstuk, hoe kort ook, sluit af met een samenvatting, een praktijktip en de uitwerking in de drie casussen die als een rode draad door het boek lopen.
Storytelling is eerder opgezet vanuit het perspectief van het maken van een (promo)film, met bijbehorend jargon, dan vanuit een mondelinge presentatie. Dat is origineel, en heel leerzaam. Het grote aantal modellen en de uitgebreide specifieke terminologie inspireert, maar wekt ook soms verwarring op. De 3 casussen zijn aardig (met o.a. het Kadaster dat van haar stoffige imago af wil) en heel nuttig, maar een beetje meer implementatiehulp was prettig geweest.
Over Elly Stroo Cloeck
Elly Stroo Cloeck is project- en interim-manager op het gebied van Finance, Internal Audit en Risk Management. Daarnaast schrijft ze recensies en samenvattingen van managementboeken.