Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Act human - Must read voor elke marketeer

Act human is een sterke aanrader voor iedereen die met Marketing te maken heeft, in welke vorm ook. Het is een verfrissend boek dat een scherpe hedendaagse maatschappelijke visie op Marketing neerzet.

Stefan Stremersch | 10 februari 2021 | 2-3 minuten leestijd

Als hoogleraar Marketing, ervaar ik te vaak dat Marketing als term misbruikt wordt voor platte commercie, waardoor veel potentieel verloren gaat. De auteurs verheerlijken Marketing terecht als een democratische manier om mensen diensten en producten te laten (her)ontdekken en hen uit te nodigen deze te ervaren. Spreken over HUMAN ACTIVATORS ipv over ‘marketeers' is een interessante piste om het juiste accent te leggen. Het laat, zowel de commerciële als de niet-commerciële marketeers toe, de innovatieve digitale mogelijkheden van de discipline te ontdekken om mensen te motiveren en te betrekken.

Act human is een erg origineel werk geworden dat vele nieuwe inzichten bevat, alsook oude inzichten een make-over geeft en in een hedendaags jasje steekt. Hierdoor verwacht ik dat het boek potentieel een diepe impact zal hebben op hoe we over Marketing denken. Act Human is ook CONCREET. Het blijft niet louter steken in theorie maar steunt op de concrete ervaring en cases van 25 leidende HUMAN ACTIVATORS uit de meest uiteenlopende disciplines: van Coca-Cola tot Kom Op Tegen Kanker (= Vlaamse SIRE), van Autodealers tot mobiliteitssolutions, van ex-Microsoft tot een nieuwe digitale banken app CAKE. Vanuit mijn eigen academische werk aan de ERASMUS Universiteit en mijn adviespraktijk in het domein Innovatie erken ik de toegevoegde waarde die de auteurs bieden met hun inzichten omtrent persoonlijke motivatie en maatschappelijke betrokkenheid.

Collega prof. Dr. Sarah Steenhaut doceert Digitale Marketing Strategie aan de Universiteit Gent en wordt alom gewaardeerd in de wetenschappelijke gemeenschap voor haar scherpe inzichten. Jan Callebaut heeft  in Nederland en wereldwijd zijn sporen verdiend als een van de oprichters van het marktonderzoeksbureau Censydiam. Censydiam is een wereldwijd succesverhaal geworden en Jan heeft decennia lang de wereldwijde marketingbenadering van Heineken, Coca Cola of Unilever, vormgegeven. Karel Demeester heeft management EN DIGITAL ervaring bij onder andere Danone en Coca-Cola opgebouwd. Dit unieke auteursteam brengt de perfecte balans tussen theorie en praktijk die Act Human kenmerkt. ACT HUMAN = A MUST READ voor elke marketeer!

Stefan Stremersch (1972) is één van de meest bekroonde hoogleraren in management en economie van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft ook een leerstoel op IESE Business School (Spanje), dat steevast in de mondiale top 10 van zakenscholen staat. In de adviespraktijk die hij oprichtte als spin-off van zijn academische activiteiten, MTI2, heeft hij wereldwijd samengewerkt op topniveau.

Over Stefan Stremersch
Stefan Stremersch (1972) is één van de meest bekroonde hoogleraren in management en economie van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij heeft ook een leerstoel op IESE Business School (Spanje), dat steevast in de mondiale top 10 van zakenscholen staat. In de adviespraktijk die hij oprichtte als spin-off van zijn academische activiteiten, MTI2, heeft hij wereldwijd samengewerkt op topniveau met multinationals zoals Baxter, Bell Labs, Boehringer Ingelheim, KLM, Merck, Michelin, Sabic en SKF, alsook met tientallen start-ups en MKB’s zoals de Utrechtse Caesar Groep. Stefan komt uit een ondernemersnest. Toen hij zijn academische loopbaan startte, werd hij het zwarte schaap van de familie omdat hij als eerste zijn salaris van een werkgever ontving. Op 32 jarige leeftijd werd hij één van Nederlands jongste hoogleraren. De KNAW nam hem op in haar Jonge Academie en de Hollandsche Maatschappij bekroonde hem met de Ruigrok prijs. De Amerikaanse Marketing Associatie gaf hem twee van haar meest belangrijke prijzen; één voor het meest baanbrekende idee van het jaar en één voor zijn totaalimpact op het vakgebied marktstrategie. Toch bleef het ondernemerschap knagen. Met stevige academische kwalificaties begon Stefan steeds regelmatiger als zelfstandig adviseur samen te werken met toonaangevende bedrijven. Hij begon een advieskantoor dat zich richt op innovatie en marktstrategische vraagstukken. Zijn diverse professionele activiteiten maken Stefan als een kameleon die zich perfect thuis voelt aan de universiteit maar ook in het zakenleven. In beide werelden inspireert hij talloze professionals op de brug tussen innovatie en markt. Eén van de onderscheidingen waarop hij het meest trots is, is de innovatieprijs van de Duitse industrie. Deze oudste innovatieprijs ter wereld werd toegekend nadat hij samen met de multinational Merck een nieuw innovatieproces opzette: Innospire. Stefan is een veelzijdig inspirator. Hij plukt uit een uitzonderlijk rijk repertoire van denkkaders en cases, zowel succesvolle als mislukkingen. Hij is gepassioneerd door de toepassing hiervan op steeds nieuwe uitdagingen waartegen bedrijven aanlopen. Hij richt zich hier vaak ook op de rol en ontwikkeling van het talent van leiders en medewerkers. Deze passie vertaalt hij ook in zijn publicaties gericht op een breed leespubliek.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Karel Demeester, Sarah Steenhaut, Jan Callebaut
Act human

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden