Het boek leest gemakkelijk, bedient zich van citaten, doseert voorbeelden op een prettige manier en sluit elk hoofdstuk af met het onderdeel 'Stel uzelf de volgende vragen'. Ik raad de lezer aan dit boek ook eens te laten rusten en zich te bezinnen.
Dat is zinvol, want hoe vanzelfsprekend Plezier en prestatie in het werk ook mogen zijn, Pleziermanagement is inderdaad totaalvoetbal. Pleziermanagement is veeleisend, spreekt de (verborgen) talenten van zowel de managers als de medewerkers aan, verbindt en disciplineert.
Pleziermanagement maakt gebruik van instrumenten die toenemend ingang in de bedrijven vinden en geeft deze meer zin met het doel waarde vóór de medewerker te bieden en waarde van de medewerker te ontvangen. Er worden modellen aangeboden die de lezer aansporen over betekenis voor en gebruik in de eigen organisatie na te denken.
Pleziermanagement is voor elke organisatie. Met zekerheid spreekt Pleziermanagement het persoonlijk leiderschap van managers én medewerkers aan. Echter en niet minder belangrijk Pleziermanagement vraagt ook om keiharde resultaten en focus op klanten.