'De z(z)p'er als merk' begint met de voordelen van werken als zzp'er: vrijheid, meer inkomen, de vele rolmodellen. En dan komt ook de praktijk om de hoek kijken, want er zijn allerlei valkuilen en minder fijne momenten voor de zelfstandige professionals. Goed om even bij stil te staan. Twijfelt u nog over de stap naar het ondernemerschap? Laat u dan aangenaam verrassen door de smoezenpletter. Alle denkbare smoezen – zoals het risico is te groot, ik ben te oud/jong, het kan tegenvallen – komen voorbij en er wordt direct korte metten mee gemaakt. Door uzelf de juiste vragen te stellen, merkt u al snel hoe zwaar uw twijfels meewegen. En vaak pakt dit in uw voordeel uit, zodat u alsnog vrolijk voor uzelf gaat beginnen. Na wat theoretische achtergrond over het opbouwen van uw persoon als merk, gaat u aan de slag. En daar zit meteen de kracht van dit boek, want de oefeningen en opdrachten zijn heel praktisch. Een greep uit het aanbod: de talententest, van basisschool tot groene carrière, waarin vinden anderen u uniek en de dromenvanger. Goed om mee bezig te zijn, want u leert uzelf en uw ambities steeds beter onder woorden brengen. Ook erg leuk om te doen is de online test om te bepalen wat voor z(z)p'er u bent. In korte tijd krijgt u inzicht in de vier types: Vernieuwer, Opinieleider, Artiest en Specialist. En dan is het tijd voor de praktijk. U weet wie u bent, waar u voor staat en waar u voor gaat. Gaan dus! Er volgt een ruime uiteenzetting van mogelijkheden, waaruit u kiest wat het beste bij u past. Wat doet u aan PR, welke kleding en werkplek kiest u, wordt u actief op social media, al eens gedacht aan een podcast? Stuk voor stuk manieren om sterk in de markt te gaan staan. Of in mijn woorden: om uzelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te maken. Met het actieplan van dit boek werkt u daar in slechts 90 dagen heel gericht aan.
Over Daniëlle de Jonge
Daniëlle de Jonge – spreker, trainer en bestsellerauteur. Helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn.