Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Interne communicatie bij verandering

Koeleman maakt in dit boek gebruik van drie andere boeken: 'leren veranderen' van de Caluwé en Vermaak, 'Strategisch management van communicatie' van van Ruler en 'interne communicatie als managementinstrument', een eerder boek van Koelemans hand. 

Fenna Luiting | 12 augustus 2002

Hij geeft als het ware een verkorte versie met vooral in de hoofdstukken 4 en 5 een eigen aanvulling over de rol die communicatie heeft bij de verandering. En daar zit voor mij nou net de kneep: Waar zit de toegevoegde waarde van dit boek? Natuurlijk, het is handig een goed, zij het summier overzicht te hebben van de communicatieve aspecten die een rol spelen bij veranderingen in organisaties. Maar als ik echt wil weten hoe het zit dan lees ik toch liever die andere drie boeken.

'Het toenemende besef van het belang van communicatie in organisaties vraagt om een verder uitwerking en verfijning van theorieën over communicatie.' Dit schreef Alex Stoter in zijn voorwoord van zijn boek over de communicerende organisatie.

Ik ben dat met hem eens. Wanneer je het management wilt overtuigen dat communicatie een structureel onderdeel uitmaakt van het strategisch beleid in haar organisatie waarin leidinggeven, verandering en communicatie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, zullen we als communicatiedeskundigen diepgaander op de communicatiediscipline moeten ingaan. Koeleman mag wat mij betreft dieper op het onderwerp ingaan.

Over Fenna Luiting
Fenna Luiting is communicatieadviseur bij Luiting Communicatie in Amsterdam

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden