Tussen elk onderwerp zijn er reclamespotjes die het meeste weg hebben van de spotjes over kantoorsoepjes. In deze spotjes wordt op provocerende wijze de absurde situatie beschreven die is ontstaan tijdens de opkomst van de nieuwe economie. Een afdeling op sabbatical, zelfsturende teams, consensus-management, eigen verantwoordelijkheid en steppend door de gang worden humoristisch verwoord. In de onderwerpen van het programma appeleert de schrijfster aan tradities uit de oude economie. Bevelen, gehoorzaamheid, commando, doel en middelen vastleggen, balans in werk en privé moeten weer in ere worden hersteld.
Daarnaast is het voor de werkgever en de kenniswerker belangrijk de ontwikkelingen in de arbeidsmarkt in te zien. De schrijfster geeft aan dat de relatie tussen werkgever en de kenniswerker steeds kortstondiger en onbestendiger wordt. Hierbij staat centraal dat het afgelopen moet zijn met de eenheidsworst en de nadruk op zachte kwaliteiten. Het gaat er weer om wat de kenniswerker bijdraagt aan de organisatie : zijn of haar kennis, ervaring en netwerk. De kenniswerker zelf moet er voor zorgen dat zijn inzetbaarheid nu en in de toekomst is gewaarborgd. Een veelzijdig en duidelijk boek, al ben je soms blij dat de reclame begint.