Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

In de Media

Voor mij, als PR- en communicatieprofessional, is het extra interessant om ‘In de media’ te lezen. Zal Marike Timmermans erin slagen om op een laagdrempelige manier de ondernemer te helpen om ‘nieuwswaardig’ over te komen? Met een compact boekje met de titel ‘In de media’ slaagt zij daar makkelijk in.

Angelina Hammond | 18 september 2015

Hoe kom je in de media? Een vraag die veel ondernemers zich stellen. Aangezien het niet hun core business is, besteden zij dit vaak uit, proberen zelf wat uit of… doen zij er helemaal niks mee. Exposure in de media is een must voor elke ondernemer, maar hoe pak je dat aan? Met ‘In de media’ reikt Timmermans handvatten aan, die ook die niet-communicatieprofessional kan begrijpen. Extra pluspunt: de schrijfstijl en format van het boekje werken drempelverlagend voor de ondernemer die de media toch op een professionele manier wil benaderen. De inhoud is voor de communicatieprofessional gesneden koek, maar zelfs voor de professional is ‘In de media’ een handig naslagwerkje. Een soort checklist, die je aan een ander kunt uitleggen. Timmermans zorgt er ook voor, dat de on- en offline componenten van PR of free publicity benoemd worden en onderdeel uitmaken van de praktisch persbeleid. Met hoofdstukken zoals ‘Heeft mijn bericht nieuwswaarde’, Wat leest, luistert, kijkt je doelgroep’ en ‘Reageer je op negatieve publiciteit’ dwingt zij de lezer (lees: ondernemer) om ook na te denken over de basis van zijn PR. De inleiding zorgt ervoor dat de lezer eigenlijk al direct moet nadenken over de kernvraag: hoe concurreer je als ondernemer met jouw nieuws in de enorme overvloed van nieuwsberichten? Marike Timmermans is geen onbekende op dit terrein; zij geeft jaren trainingen en workshops op het gebied pers en media. Op basis van haar ervaringen en op verzoek van haar klanten is ‘In de media’ ontstaan, een handzaam boekje met praktische handvatten en tips. De leesbaarheid wordt ook extra vergroot door de duidelijke en herkenbare praktijkvoorbeelden, geschreven in een luchtige schrijfstijl met de nodige kwinkslagen. Verwacht dus geen theoretische verhandelingen, maar een lekker ga-aan-de-slag boekje. En dat moet de lezer (lees: de ondernemer) zeker doen!

Over Angelina Hammond

Angelina Hammond is een multidisciplinaire PR- & Communicatiespecialist (on- & offline) mét 100% inzet, passie en enthousiasme. Amsterdamse basis met kosmopolitische inslag. Persoonlijke én professionele interesse & bekwaamheid op het gebied van on- en offline communicatie. Hammond werkt in verschillende subdisciplines van het vakgebied Communicatie; zowel interne als externe communicatie, PR, e-communicatie, crisiscommunicatie, persvoorlichting, evenementorganisatie, (marketing)communicatie en social media. Inclusief werken met én schrijven voor papieren en digitale media. Daarnaast werkt ze zowel voor de commerciële als voor de non-profitsector.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden