Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Verleid de klant

Als Managing Partner en Consultant W&S heb ik veelvuldig contact met zowel mijn vaste klanten/opdrachtgevers als met prospects. Dit contact vindt op alle denkbare manieren plaats (zowel telefonisch als fysiek) en ik probeer natuurlijk altijd een positieve en professionele indruk achter te laten.

Aad van Endhoven | 7 juni 2013

Bovenstaande geldt natuurlijk voor iedereen die zich richt op de commercie en het uitbreiden van de omzet en/of het klantenbestand. Wij proberen allemaal om klanten te winnen en om deze vervolgens ook te behouden. 'Verleid de Klant, onweerstaanbaar zakendoen' geeft een aantal zeer bruikbare tools om deze doelstelling te bereiken en om je simpel te onderscheiden van je concurrenten. De gegeven tips zijn herkenbaar en vaak ook al wel bekend. Hoewel dit zo is, zul je op bijvoorbeeld een netwerkbijeenkomst veel collega's zien die zich niet houden aan de in dit boek gegeven tips. Het woord 'verleiden' heeft voor veel mensen wellicht een betekenis die niet direct in verband wordt gebracht met commercie. Toch maakt het boek duidelijk dat veel draait om het verleiden van je klanten en prospects. Bovendien komen de auteurs met herkenbare en bruikbare voorbeelden. Het boek is bijzonder goed leesbaar en bevat tips op het gebied van voorbereiding van een verkoopgesprek, non-verbale communicatie, kleding, hulpmiddelen, internetsites, nieuwsbrieven en verkoopgesprekken. Iedereen die commercieel actief is, kan er zijn of haar voordeel mee doen. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen meerdere tips krijgt waardoor de resultaten van alle commerciële activiteiten zullen verbeteren. Wat ik zelf ook erg fijn vind, is dat het zo makkelijk wegleest. Geen saai managementboek met allerlei theoretische modellen, maar praktische tips die hout snijden, geschreven in een stijl die leest als een trein. Mijn conclusie is simpel: Dit boek mag niet ontbreken in de boekenkast van iedereen die commercieel actief is. Een advies aan alle Sales Managers: Lees dit boek en geef het cadeau aan alle account managers en medewerkers verkoop binnendienst. Het zal zeker effect hebben op de behaalde resultaten.

Over Aad van Endhoven
Aad van Endhoven is Managing Partner bij Avance Werving & Selectie en onderscheidt zich m.n. doordat hij creatief op zoek is naar de beste kandidaten voor zijn opdrachtgevers. Hij maakt daarvoor o.a. zeer intensief gebruik van Social Media.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden