Bij verkopen met echte aandacht komt veel kijken. Human2Human is ingedeeld in drie delen. Klanten vinden, klanten hebben en klanten houden. De schrijfster loodst u op een optimistisch gedreven manier door de materie, met als resultaat inspiratie. Hoewel ik ook af en toe dacht, hoe ga ik dat in vredesnaam allemaal voor elkaar krijgen? In deel 1 legt de schrijfster u onder andere uit hoe u een onderscheidende offerte maakt en een goed acquisitiegesprek voert. Het stuk over de voorbereiding van zo’n gesprek is uitvoerig en leerzaam. In deel 2 wordt het pure fun. Het deel gaat over het hebben van klanten en hen ook echt persoonlijk kennen en aanspreken. Zoals De Jonge het brengt kost het zelfs nauwelijks tijd om echte aandacht voor uw klanten te hebben. Al kan ik me voorstellen dat u er echt wel even over doet om haar benadering in te passen in uw werkweek. Dat het gaat werken is zeker, wie wordt er niet blij van persoonlijke aandacht? Het laatste deel gaat over klanten houden en daar onthult het boek hoe uw bedrijf echt zo onderscheidend wordt dat uw klanten ware ambassadeurs worden. Ze introduceert een thermometer, het Human2Human-klantloyaliteitsmodel waarmee u kan meten waar u staat. Het klantonvriendelijkste bedrijf is ‘klantonterend’ en op het hoogste niveau staat de onderneming die Human2Human toepast en supertevreden klanten heeft. Het boek leest lekker door en staat vol met tips. Alleen daarom al raad ik u aan het jaarlijks te herlezen. Laat u dan opnieuw inspireren, we hebben allemaal de neiging om weer terug te vallen in ons oude gedrag en dat wilt u echt niet meer na het lezen van dit boek!
Over Corien Plaisier
Corien Plaisier is eigenaar van Stippels & Co en werkt als een organisatieadviseur en coach om teams beter met elkaar te laten samenwerken. Verder werkt ze als coach voor haar bedrijf Doorleven na kanker.