Elke ondernemer, groot en klein, staat te springen om publiciteit tegen weinig of geen kosten. Dat heet 'free publicity' en is onderdeel van PR (public relations), ook een apart onderdeel van het brede vakgebied Communicatie. Free publicity wordt vaak gebruikt als alternatief voor (dure) reclame-uitingen. De essentie is: trek aandacht voor jezelf en/of bedrijf/organisatie/merk via online en offline media. Het gaat hierbij om positieve aandacht waarbij je een groot publiek bereikt dat weer kan leiden tot meer klanten, sympathisanten en ambassadeurs. 'Scoren met free publicity' is een must-read voor ondernemers die zelf geen professionele ervaring hebben op dit vakgebied. Het boek heeft namelijk veel praktische tips en meerdere inspirerende praktijkvoorbeelden van opvallende partijen zoals Tony's Chocolonely, de Zwarte Cross en Bibliotheek Assen. Salverda en Reitsma laten verschillende sectoren de revue passeren, waardoor het boek veel ondernemers zal aanspreken, van valkuilen tot en met innovatieve ideeën. Er wordt ook aandacht besteed aan de mediapartners die geprikkeld moeten worden om mee te werken aan die free publicity. Wat heeft wel/geen nieuwswaarde voor een journalist of blogger? Wel/geen persbericht? En zo ja, hoe kan dat persbericht zich van alle andere persberichten onderscheiden? Dit boek geeft daar de antwoorden op. In plaats van alleen maar zenden laat dit boek je zien welke voordelen delen biedt. Wat heb je aan de media te bieden en hoe kun je dit in de juiste vorm gieten zodat zij de boodschap verder verspreiden? Iedereen die de win-win situatie tussen ondernemer én media erkent en erop inspeelt, zal free publicity op de meest optimale manier kunnen inzetten. Dit boek zal menig ondernemer op nieuwe ideeën brengen en de PR- & (marketing)-communicatieprofessionals scherp houden. Een makkelijk leesbaar en toepasbaar boek voor iedereen die meer publiciteit wil!
Over Angelina Hammond
Angelina Hammond is een multidisciplinaire PR- & Communicatiespecialist (on- & offline) mét 100% inzet, passie en enthousiasme. Amsterdamse basis met kosmopolitische inslag. Persoonlijke én professionele interesse & bekwaamheid op het gebied van on- en offline communicatie. Hammond werkt in verschillende subdisciplines van het vakgebied Communicatie; zowel interne als externe communicatie, PR, e-communicatie, crisiscommunicatie, persvoorlichting, evenementorganisatie, (marketing)communicatie en social media. Inclusief werken met én schrijven voor papieren en digitale media. Daarnaast werkt ze zowel voor de commerciële als voor de non-profitsector.