Gratis boekenweekgeschenk bij een bestelling boven de €15,- (geldt alleen voor Nederlandstalige boeken)

Recensie

Webcare in 60 minuten

Goede webcare levert u een karrevracht aan positieve publiciteit en erkenning op. Steeds meer bedrijven zien daarom de noodzaak van dit instrument. Maar hoe zet je de klant centraal in de complexe wereld van internet & webcare? In ‘Webcare in 60 minuten’ geeft directeur en oprichter van het PR-bureau RepMen Ronald van der Aart u een stap-voor-stap handleiding om via internet de dialoog aan te gaan met uw klanten. Een snelle en grondige verkenning van een instrument waar geen enkel bedrijf meer omheen kan.

Evy Goessen | 8 januari 2015

‘Webcare in 60 minuten’ is geschreven door directeur en oprichter van het PR-bureau RepMen Ronald van der Aart. Hij schrijft ook regelmatig columns voor de populaire marketingwebsite Frankwatching.com. Ook heeft hij al twee eerdere boeken geschreven onder andere over omgaan met kritiek op internet en falen. Als directeur van een citymarketingorganisatie ben ik me bewust van het belang van een goede webcare. Je ziet dagelijks de goede en helaas ook minder goede voorbeelden voorbij komen op social media. De doelgroep stelt steeds hogere eisen aan bedrijven en wil steeds meer realtime service. Dat betekent een aanpassing van je bedrijfsstrategie en een focus op online webcare. In Almelo zijn we hier vorig jaar mee gestart en we leren elke dag weer van de theorie en de praktijk. De belofte van een 60 minuten handleiding heeft me overgehaald om dit boek te lezen om te kijken of er nog toepasbare tips in staan. Het is een klein boekje met korte hoofdstukken in een groot lettertype. Het leest vlot weg en is zeker te lezen binnen de beloofde 60 minuten. Het is een vlot geschreven boek dat in korte tijd een inleiding geeft in wat webcare is en wat het voor je bedrijf kan betekenen. Het verhaal wordt geïllustreerd met veel voorbeelden uit de praktijk. Het boek geeft de lezer achtergrondinformatie over het belang van webcare en vervolgens volgt een eenvoudige handleiding hoe je webcare kan introduceren in je bedrijf. Daarbij worden ook de inrichting van het team, de handleiding voor medewerkers en het monitoren besproken. Na het lezen van dit boek weet je precies wat je te doen staat! Zelf vind ik het jammer dat de schrijver bij het behandelen van het meten van de invloed van webcare activiteiten aan de oppervlakte blijft. De verschillende monitoring instrumenten worden kort benoemd, maar de schrijver gaat niet in op de voor- en nadelen van de verschillende systemen. Dit is een gemis en mijn advies is om hier in een eventuele herdruk grondiger op in te gaan. Dit maakt het boek naar mijn mening nog beter. Kortom, een prima boek voor starters op het gebied van webcare. Het is een gemakkelijk geschreven en goed leesbaar boek en geeft een inzicht in de wereld van webcare. Binnen de beloofde 60 minuten krijg je een beknopte samenvatting van wat webcare is en kun je direct aan de slag. Erg praktisch toepasbaar dus. Voor lezers die reeds actief zijn met webcare is het vooral een feest van herkenning en leuk om de gebruikte voorbeelden te lezen en inspiratie op te doen.

Over Evy Goessen
Evy Goessen (1982) woont in Twente en werkt als directeur van de stadsmarketingorganisatie Almelo Promotie. Op haar drieëntwintigste studeerde ze af in Bedrijfswetenschappen met de afstudeerrichting marketingmanagement aan de Universiteit van Nijmegen. Tussendoor heeft ze een jaar in Australië gewoond en gereisd en daar vrijetijdseconomie gestudeerd. Ze is specialist op het gebied van gebiedsmarketing. Deze kennis gebruikt ze in de aansturing van de marketing van de prachtige stad Almelo.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden