Behalve het verhaal over de band tussen Coca-Cola en de kerstman en hoe de glazen flesjes van weleer aan hun herkenbare uiterlijk zijn gekomen, bevat het boek zeer weinig tekst. Je zult daarom geen praktisch toepasbare leermomenten tegenkomen in dit 'succesverhaal met design als rode draad'. Toch is dit boek over de geschiedenis van Coca-Cola voor marketeers een zeer interessant boekwerk om van te leren. De marketinguitingen vertellen ook zonder woordelijke uitleg duidelijk een verhaal: zo was het en daarom was het zo. De uitspraak 'een foto zegt meer dan duizend woorden' gaat in het geval van Coca-Cola - een succesverhaal met design als rode draad zéker op. De reclamecampagnes en de thematische insteek door de decennia heen laten toch een beetje zien 'hoe het moet': succesvolle marketing. Het hoofdstuk data, feiten en cijfers aan het eind van dit boek ziet er vooral uit als een perfecte bron voor betrouwbare achtergrondinformatie voor een verslag of presentatie over Coca-Cola, maar is zelfs als droge informatie nog best interessant om te lezen. Want om een slogan van een ander merk even te stelen: 'Coca-Cola, wie is er niet groot mee geworden?'
Over Linda Poort
Linda Poort werkt als medewerker communicatie en webredactie bij IIA Nederland, dé beroepsorganisatie van internal auditors. Ook is ze mede-eigenaar van Wandelenmacedonie.nl, heeft ze het boek Richting Freelancen geschreven en is ze medeauteur van Het Freelancersalfabet. In haar vrije tijd leest Linda alles wat los en vast zit, onder het genot van grote mokken thee en stukken pure chocolade.