Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Succes met e-commerce

Succes met e-commercie van Marc de Groot is bedoeld om de ruim 70.000 (jawel!) webwinkeliers die in Nederland actief zijn, een praktische handleiding te bieden.

Hanneke Tinor-Centi | 2 maart 2016

Het aantal van 70.000 is overigens een momentopname, want er komen in rap tempo meer webwinkels bij. Met deze explosieve groei ontstaat een gebrek aan kennis; dat kan niet uitblijven. Eén op de drie webwinkels heeft nog nooit winst geboekt en 50% van de mensen die een webwinkel runnen verdienen hiermee geen modaal inkomen. Succes met e-commerce voorziet in een kennisbehoefte op het gebied van online marketing en is erop gericht ondernemers te helpen met het bereiken van een hoger rendement uit hun online activiteiten. In elk hoofdstuk wordt een onderwerp uitgelicht, waarvan de basisbegrippen worden verduidelijkt. Bovendien krijgt de lezer verschillende tools aangereikt om direct zelf aan de slag te kunnen. Deze onderwerpen zijn: zoekmachineoptimalisatie, zoekmachine adverteren, contentmarketing, web analytics, sociale media marketing, videomarketing, e-mailmarketing, affiliate marketing, mobile marketing en webinars. Marc de Groot van De Groot Online Consultancy nam het initiatief om Succes met e-commerce samen te stellen en zocht daarvoor de samenwerking met negen online marketing experts, te weten: Marjolein Bongers, Isua Botman, Ted Daamen, Laszlo Graven, Michael Linthorst, Robert Mares, Christian Slagter en Rick de Vlieger die elk hun bijdrage leverden. Succes met e-commerce vertelt MKB-ondernemers en online marketeers hoe zij meer uit hun online marketing inspanningen kunnen halen. Kostenreductie enerzijds en omzetverhoging anderzijds moeten uiteraard het einddoel zijn van deze inspanningen. Het boek is met name geschikt voor MKB-ondernemers en beginnende online marketeers. Voor online marketeers die al geruime tijd meelopen, zijn er slechts een aantal hoofdstukken van toegevoegde waarde. Dit heeft te maken met het feit dat de diepgang bij sommige hoofdstukken ontbreekt, mede doordat deze hoofdstukken vooral informerend van aard zijn. Een nuttig boek en zeker een aanrader op dit gebied voor de hierboven genoemde doelgroepen. Enige dissonant is wat betreft uw recensent, het verschil qua schrijfstijl en (diepte)benadering van de medewerkende auteurs. Aardig extraatje bij dit boek is de bijgevoegde CD. Hierop staan audiobestanden van alle hoofdstukken van het boek.

Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden