Deze compacte uitgave in de Dummies-serie ‘3 in 1!’ helpt mensen social media te begrijpen, maar helpt ook social media-gangers om hun eigen kennis te verbreden en te verdiepen. De nadruk ligt hier dan vooral op Facebook, LinkedIn en Twitter. Het is een samenstelling van de eerder verschenen edities ‘De kleine Facebook voor Dummies’, ‘De kleine Twitter voor Dummies’ en De kleine LinkedIn voor Dummies.
De drie hoofdmoten zijn dan ook goed vertegenwoordigd en gebundeld in deze ‘Kleine social media’-editie; in sommige social media boeken worden de verschillende platforms door elkaar behandeld. Dat is hier totaal niet het geval, hetgeen de overzichtelijkheid bevordert tijdens de eerste kennismaking met social media.
Bij elk platform worden de basisprincipes via een duidelijke knoppencursus toegelicht. De titel ‘Direct aan de slag met …’ dekt de lading volledig. Het boekje bevat niet een aaneenschakeling van screenshots, maar is een gebalanceerde combinatie tussen visuals en teksten. De teksten zijn makkelijk leesbaar zonder kinderachtig te worden en je krijgt echt de indruk dat je, na het lezen en vooral meedoen, een degelijke social media basis legt.
Op de cover staat in de boekbeschrijving: ‘We helpen je stap voor stap op weg als je wilt beginnen met Facebook, Twitter of LinkedIn.’ Die belofte maken de auteurs volledig waar, ongeacht of je social media privé of professioneel wilt gebruiken.
Door de welbekende Dummies-formule word je als lezer wegwijs gemaakt aan de hand van voorbeelden, maar ook tips, trucs, waarschuwingen en anekdotes. Naast de eerdergenoemde platforms krijg je ook een korte introductie en werkinstructie van een aantal andere populaire sociale netwerken zoals YouTube, Instagram en Slideshare. Deze platforms worden aangehaald als media die het gebruik van Twitter, Facebook en LinkedIn kunnen verrijken.
Dit boekje besteedt ook aandacht aan social media-gebruik via mobiele apparaten en bijbehorende apps. Kortom, het complete Twitter-Facebook-LinkedIn verhaal in een handzame pocket die ‘Direct aan de slag met…’ uitstraalt. In woord, beeld en boekvorm. Een aanrader als snelgids en als naslagwerk.
Over Angelina Hammond
Angelina Hammond is een multidisciplinaire PR- & Communicatiespecialist (on- & offline) mét 100% inzet, passie en enthousiasme. Amsterdamse basis met kosmopolitische inslag. Persoonlijke én professionele interesse & bekwaamheid op het gebied van on- en offline communicatie. Hammond werkt in verschillende subdisciplines van het vakgebied Communicatie; zowel interne als externe communicatie, PR, e-communicatie, crisiscommunicatie, persvoorlichting, evenementorganisatie, (marketing)communicatie en social media. Inclusief werken met én schrijven voor papieren en digitale media. Daarnaast werkt ze zowel voor de commerciële als voor de non-profitsector.