Oké, dat weten we dan. Ik hoop echter dat je ‘Lanceren kan je leren’ nu niet onmiddellijk ontmoedigd hebt dichtgeslagen. ‘Lanceren kan je leren’ is namelijk een uiterst praktisch boek dat je tijdens het lezen met verve en succes van het tegendeel overtuigt!
De diverse lanceerstappen zijn op een dusdanige wijze uiteengezet waardoor je er feitelijk direct mee aan de slag wilt. Natuurlijk is dat nou ook precies de bedoeling van Crabtree en Hulst en in mijn visie zijn zij daarin dus uitstekend geslaagd.
De auteurs weten hun boodschap bovendien op enthousiasmerende wijze te brengen en hun schrijfstijl is plezierig en prikkelend. De royale expertise van beide dames op het gebied van ondernemen via internet en het lanceren van producten en diensten spat van de pagina’s.
Er worden tien lanceerprikkels beschreven in Lanceren kan je leren en, als ware het een letterlijke ‘lancering’, begint de telling vanzelfsprekend bij tien… Van uitvragen en terugkoppelen, gaan we naar de kans, de verandering, adoptie, het openen van je winkel, promotie, herinneringen, sluitingstijd en naar het moment dat de raket ‘los’ is. Bij ‘nul’ vertrouwen wij met elkaar op een ‘zachte landing’!
De methode van de auteurs biedt je de handvatten om een waardevolle en langdurige relatie met potentiële klanten op te bouwen. Door ‘hulp’ te bieden aan je (potentiële) klanten in plaats van alleen maar min of meer dwingende verkoopstrategieën in de strijd te gooien. Je leert van Crabtree en Hulst hoe je meer omzet genereert door op een slimmere wijze te communiceren door middel van het inzetten van zogenaamde ‘koopprikkels’ binnen het totale verkoopproces.
De pagina met een opsomming van diverse nuttige websites die je kunt raadplegen is een fijne aanvulling, waarmee je zelf op eenvoudige wijze de actualiteit kunt volgen.
Kortom, Marjan Crabtree en Denise Hulst hebben mij van harte overtuigd van hun methode!
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.