Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Mediatraining voor iedereen - Uitstekend hulpmiddel

Wanneer je, vanuit je professie of vanuit een vrijwillige functie met de media te maken gaat krijgen, doe je er goed aan niet onvoorbereid het gesprek aan te gaan, maar eerst Mediatraining voor iedereen van Frank Peters te lezen.

Hanneke Tinor-Centi | 3 augustus 2017 | 1-2 minuten leestijd

Het vertegenwoordigen van een organisatie is weliswaar niet ieders favoriete bezigheid, maar wanneer je goed voorbereid het gesprek aangaat, zal je je een stuk zekerder voelen bij jouw media optreden. Dit boek kan je daar zeker bij helpen.

Veel mensen zien als een berg op tegen een gesprek met een journalist. Dat komt wellicht voort uit de angst de verkeerde dingen te zeggen waardoor zij hun organisatie eerder schade berokkenen dan aan een beter imago helpen. Zij menen vaak dat journalisten er op uit zijn hen in een valkuil te laten trappen. Een ongegronde angst zo blijkt. Realiseer je dat de journalist waar je het gesprek mee zult aangaan, ook afhankelijk is van jou. Hij (of zij) wil tenslotte een verhaal of reactie van jou en jij wilt de media positief beinvloeden. Enfin, een wederzijdse afhankelijkheid dus. Dat is een van de belangrijke boodschappen van Peters.

Journalisten hebben veel invloed en je kunt ze dan ook maar beter te vriend houden. Zij zijn tenslotte de nieuwsbron voor het publiek. Een goede relatie met journalisten die voor jouw organisatie van invloed kunnen zijn is derhalve heel belangrijk. Bouw een netwerk op en behandel hen met respect.

Met zijn Mediatraining voor iedereen biedt Frank Peters maar liefst 46 praktijklessen voor mediawoordvoering en het omgaan met journalisten. In heldere taal geeft hij zijn lezers handvatten die uitstekend als hulpmiddel kunnen dienen bij de voorbereiding van een media-optreden. Wanneer je dit boek hebt gelezen ga je een stuk rustiger jouw mediamoment aan!

Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden