Dat zijn de ondernemingen waar je terugkomt en die je aanprijst bij vrienden. Iedere onderneming wenst zich veel van dergelijke enthousiaste klanten. Jij ook? Dan heb ik goed nieuws voor je: dat kan je namelijk bereiken met behulp van een Customer Delight strategie.
Wist je dat bedrijven gemiddeld 50% van het klantenbestand in 5 jaar tijd verliezen (bron: F. Reichheld)? Voortdurend bezig zijn met het werven van nieuwe klanten is dus simpelweg noodzakelijk.
In het boek Positief verrast, zet Marieke van der Laan acht praktische instrumenten uiteen die de input geven om de Customer Delight strategie succesvol te implementeren in je eigen organisatie.
Ik werd positief verrast door dit boek. Het feit dat er al zoveel managementboeken bestaan die, op een of andere manier, het verschil zouden moeten maken, die organisaties succes beloven en ga zo maar door, veroorzaakte dat ik niet helemaal objectief aan dit boek begon. Des te groter is het compliment dat Van der Laan kans zag mij te verrassen met haar –zelf ontworpen en uitgewerkte- Customer Delight strategie.
De ideeën in Positief verrast zijn verfrissend en ja, verrassend en de praktische voorbeelden maken het transparant en toepasbaar. Op vlotte en enthousiasmerende wijze weet Van der Laan haar lezerspubliek mee te trekken en feitelijk wil je, na het lezen van ‘Positief verrast’ direct aan de slag!
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.