Ook zijn eerdere boeken over wat hij noemt Klanthousiasme, zijn meer dan de moeite van het lezen waard. Dat geldt zeker ook voor dit boek Verleuken kan iedereen.
Het is een lekker leesbaar praktijkboek voor iedereen die het woord Klant met een hoofdletter K schrijft. Zoals Feike dat doet in al zijn boeken. Je leest het boek met een glimlach. Er zijn maar weinig boeken die je in één adem uitleest, maar dit is er zo een. Het is geschreven voor wie nog beter wil worden in klantgerichtheid en bevat veel praktische tips en eyeopeners.
De invalshoek van waaruit het boek geschreven is, is tegelijkertijd origineel en interessant. De auteur stelt dat veel verbeterplannen binnen organisaties er niet voor zorgen dat het leuker wordt voor je klant. Maar maak je het leuker, dan is dat vrijwel altijd ook een verbetering.
Het is jammer dat de foto’s met illustraties van prachtige praktijkvoorbeelden door de matige drukwerkkwaliteit niet altijd even goed tot z’n recht komen. Maar dat wordt meer dan gecompenseerd door de superleuke video’s, die je onder het motto ‘Leuk in beeld’ met een QR-code heel eenvoudig op je mobieltje kunt bekijken.
De eindconclusie die ik voor mezelf trok na het lezen van Verleuken kan iedereen was: als je toch elke dag gaat werken, kun je het maar beter meteen ook leuk maken voor je klant en je collega’s. Dan wordt het vanzelf ook leuk voor jezelf. Het boek is dus een aanrader voor wie leuker werk zoekt. En wie is daar niet naar op zoek?
Deze recensie is geschreven door Jos Burgers. Burgers is een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders kijken naar hun werk. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Kijk ook eens naar de online training met Jos Burgers.
Over Jos Burgers
Jos Burgers is bestsellerauteur van managementboeken en spreker over onderwerpen als strategie, marketing, sales en klantgerichtheid.
Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij een veelgevraagd spreker. Zes van zijn boeken zijn uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van een jaar.