Kortom, richt eerst de communicatie op het winnen van vertrouwen; op de betrouwbaarheid van jouw organisatie.
Communicatie en Ethiek is een fijn leesbaar (hand)boek dat de communicatieprofessional tal van handvatten en voorbeelden biedt hoe men de eigen organisatie kan analyseren en verbeteren, waardoor deze wordt gezien als betrouwbaar.
De auteurs hebben er een feestje van gemaakt om dit boek te lezen. Het is toegankelijk, herkenbaar en …. Leuk. Dit alles hebben zij weten te bewerkstelligen door er nu eens geen ‘droog theorieboek’ van te maken. Daarvan zijn er tenslotte al meer dan genoeg!
De Leeuw en Merton doen hun strategie en aanpak helder uit de doeken. Je kunt bij wijze van spreken zó aan de slag. Je kunt …. nee je gáát ermee aan de slag! En houdt daarbij continu voor ogen: betrouwbaar zijn betekent vertrouwen ontvangen.
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.