Goddijn is uitgever van een zeer succesvolle serie managementboeken, waarvan ik er al heel wat heb mogen recenseren. De experttips serie is opgezet in een heldere en zeer leesbare structuur waarbij diverse ondernemers zeer nuttige tips helder op een rij presenteren aan hun lezers. Daisy heeft deze serie opgezet en slaagt er telkens weer in om die serie boeken in de publiciteit te krijgen en te houden. Nu geeft ze een aanzienlijk deel van haar geheime succesformule prijs in dit leuke boekje.
Ben jij een ondernemer, en heb je een boek geschreven, of wil je dat gaan doen om jouw gedachtegoed extra onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep, dan is dit boek echt een aanrader! Het handigst is het om dit boek al te lezen voordat je begint met schrijven. Je kunt dan al vanaf het begin rekening houden met de vele nuttige tips die Goddijn jou geeft in dit boek. Fijn is dat het boek is ingedeeld in 52 handige en uitdagende hoofdstukken. Je hoeft het dus niet perse in één adem uit te lezen, hoewel ik dat zelf wel heb gedaan. Na ieder hoofdstuk vol praktische tips was ik gewoon te nieuwsgierig naar de rest om het boek aan de kant te leggen.
Vooral de tips over het kiezen van het doel en de daarbij behorende doelgroep van je boek vond ik erg nuttig. Ook de tips over slim gebruik van social media en andere promotiemiddelen om je boek ook daadwerkelijk onder de aandacht van jouw publiek te brengen zijn krachtig en verrassend simpel op te volgen.
Daisy slaagt er zelf ook telkens weer in om haar boeken op en over de toonbank van boekwinkels te krijgen. In dit boek leert ze jou hoe jij dat ook voor elkaar kunt krijgen. Boeken worden natuurlijk tegenwoordig niet meer alleen in de boekhandel verkocht. Jij als ondernemer en auteur kunt daar zelf ook veel aan doen. Eerlijk gezegd wist ik niet dat er zoveel manieren zijn om jouw boeken aan de man of vrouw te brengen. Je kunt jouw eigen website gebruiken. Je kunt boeken verkopen tijdens presentaties en lezingen. Je kunt boeken laten kopen in ruil voor een stuk promotie die jij daar tegenover plaatst. De mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos. De auteur wijst er ook terecht op dat uitgevers ervoor zorgen dat boeken beschikbaar komen, jij als auteur kunt en moet er heel veel aan doen om jouw boeken ook echt verkocht te krijgen.
Heb jij als ondernemer en auteur dus het voornemen om met behulp van jouw boek zoveel mogelijk mensen te bereiken? Aarzel dan niet en bestel vandaag nog dit boek!
Over Fred Rutgers
Fred Rutgers, Retailexpert en trendwatcher, helpt ondernemers en hun medewerkers om weer plezier te krijgen in hun werk en meer rendement en groei te realiseren. Dat doet hij via persoonlijke coaching, boeken en blogs. Hij wordt regelmatig gevraagd als spreker over deze onderwerpen.